Am creat răspunsuri în forum
-
AutorMesaje
-
ca răspuns la: Un gând bun sau un sfat bun pentru Godfrey #347
Domnilor Lucian si Anduraru
Chiar eram curios cata libertate este tolerabila pe un forum oficial al azs. Vad deja .
Nu este vorba de critica ”distructiva”, ci una care chiar foloseste omului in cauza si altora sa inteleaga mai bine ”contextul” si cu cine au a face. Cat despre ”nemultumiri personale” nu mai discut de mult la nivelul asta. M-am dat exemplu pentru ca nimeni sa nu-mi spuna ca vorbesc din auzite. Vorbesc din traite!
Stimate Andurar. Nu-ti fa iluzii. Nu-mi dau eu ”cazul” pe mana nedoritei voastre curtii de apel virtuale. Cu atat mai putin ”revizuirea vreunui proces” mi-as incredintat-o voua. ”Presupusa eroare judiciara” este o sintagma care ma va face sa hohotesc de ras multi ani de acum inainte :laugh:
Deci, nici vorba de frustrari personale sau atacuri gratuite la persoana, ci doar o un exemplu elocvent care poate lamuri situatia ingrata a omului despre care este postarea.
Tinand cont de reglamentul forumului , actionati cum poftiti. Eu nu retractez sau modific nimic, iar cenzurarea sau eliminarea postarii este sinonima excluderii de pe forum. Mare paguba :laugh:PS: ”multumesc” pentru ”libertatea” de a posta doar ce va convine…
ca răspuns la: Cum apreciaţi orientarea filosofică a lui Edi ? #344Imi permit sa raspund primul. Inainte insa de a evalua orientarea filosofică a lui Edi trebuie sa spun ceva despre raportarea mea la acest om.
Convertirea mea i se datoreaza intr-o masura stiuta doar de Dumnezeu. La inceputul anilor 90 il urmaream la sala de festivitati a liceului de informatica din Bucuresti. Domnia sa are meritul de a ma fi cucerit printr-o abordare intelectuala, prin sinceritate si simplitate. Mi-a intarit dragul de o religie rationala, supusa verificabilitatii in destule aspecte care s-o elibereze de acuza de subiectivism. De-a lungul anilor am fost un admirator al dansului, urmarindu-i prezentarile adesea mai peste tot pe unde s-a peregrinat prin Bucuresti.
Acum insa cred ca orientarea lui Edi este reductionista si prea expusa bataii diverselor vanturi si mofturi mondene…
Edi a luat in brate ”trinitatea” ratiune-stiinta-iluminism si nu doar ca nu-i mai da drumul dar repeta obsesiv aceleasi ”poezii” si ”argumente”( vezi deja celebra apocrifa a lui Enoh citata si ras-citata – mai sa-l depaseasca pe Piersic cu castravetele din familia curcubitaceelor… ). Facand un imperativ din revizuirea credintei crestine functie de ultimele noutati ale atot-stiutoarelor stiinte, Edi lasa practic ultimul cuvant omului, ignorand relativitatea cunostintelor omului si iluzia oferita de ratiune-stiinta in oferirea unor raspunsuri pertinente si serioase intrebarilor fundamentale ale realitatii.
Tot restul tacamului( re-turnarea,re-formularea si re-vizuirea credintei crestine pe motiv de ”relevanta” mondena, cochetarea fatisa si obsedanta cu evolutionismul, liberalismul teologic salbatic , etc ) vine ”la pachet” si inevitabil cu problema lui Edi: o viziune reductionista si o abandonare a ”anticilor”,evreilor,”fundamentalistilor” in favoarea mondenilor iluminismului, ”grecilor”, ”iluminatilor”.ca răspuns la: Un gând bun sau un sfat bun pentru Godfrey #343Quote:…Din această cauză a stârnit împotrivire şi în prezent este sub interdicţie de a mai predica în Biserici AZŞ sau evanghelizări publice.
… Imediat după această evangh. a fost chemat la conferinţa Transilvania de Sud şi i s-a spus să nu mai vorbească…Nu-l cunosc pe omul despre care este vorba si nici n-am avut curiozitatea sa-i urmaresc predicile. Dar il cunosc prea bine pe presedintele de la conferinţa Transilvania de Sud si ”stilul” dumnealui si informatia are toate sansele sa se confirme exact asa cum este prezentata. Nu stiu ce a predicat omul, dar stiu ca interdictiile in termenii astia se practica daca nu te ”executi” rapid si fata comentarii, si cu spasenia de rigoare, la porunca mai-marelui… Eu insumi am fost supus unui abuziv ”tratament fratesc” mai mult decat asemanator… Eram proaspat pastor demisionar si, fara a fi sub cenzura, mi s-a interzis sa fiu ales orice minim slujbas in biserica unde ramasesem simplu membru. De asemeni mi s-a interzis sa predic… Repet: nici nu eram sub cenzura, si pana cu cateva saptamani inainte fusesem pastor si angajatul lor… Cand nu te mai pot controla, te ”ucid”.
Nici pana azi(sunt 7 ani de atunci…) n-am primit explicatii de la acelasi personaj,actual presedinte la sudistii ardeleni …
Un sfat bun pentru omul redus la tacere: nu uita ca lui Dumnezeu nu-i pot pune pumnu-n ”gura”…PS: marsaviile aceluias inalt prelat roman azs sunt notorii… Intr-o biserica a cerut votul comitetului bisericii si pentru ca aceasta nu era favorabil ”pastorului” impus de el in acea biserica, in scurt timp, in loc sa plece ”pastorul”( cum comitetul votase in majoritate clara) comitetul a fost inlocuit cu unul aservit omului sau…
Acelasi ”pastor” mai distrusese cateva biserici inainte, a distrus-o si pe cea unde i s-a schimbat comitetul, si distruge in continuare… Pot da nume si date foarte exacte despre evenimente pe care le cunosc foarte bine, ca si pe dl. LCca răspuns la: Relaţii adventişti – evanghelici #332Parerea mea coincide cu cea a lui F. Schaeffer.
Ordinea in biserica este legitima doar in masura in care autoritatile/slujitorii Bisericii se ”pliaza” pe transmiterea vointei Domnului. Cand Biserica se ”decapiteaza” si-si pune capii ei, se vede in istorie unde se ajunge… Cand in biserica ”democratia” (im)pune sefi ea devine corporatie ceea ce e cu totul altceva decat Trupul lui Hristos cu El cap.
Sunt de acord cu tine ca in conditii normale nu exista crestini-”insule”. Comunitatea de credinta este mediul normal unde viata crestina se duce. Iar vietuirea in comunitatea de credinta trece,prin dragoste crestineasca, dincolo de imperfectiunile inerente naturii umane.ca răspuns la: Relaţii adventişti – evanghelici #329“Elementul de baza nu este unitatea organizationala, desi aceasta isi are locul ei. Trupul omenesc este coordonat de catre cap. Mainile nu sunt in relatie directa una cu cealalta. Motivul pentru care ele coopereaza este ca fiecare dintre ele, fiecare incheietura, fiecare deget este controlat de un singur centru de comanda si aceasta este capul. Daca s-ar bloca activitatea cerebrala, trupul ar paraliza, iar degetele , de exemplu, nu s-ar mai putea gasi unele pe altele si armonia actiunii nu s-ar mai realiza.
Exact la fel stau lucrurile si cu Biserica lui Isus Cristos.Adevarata unitate nu este in esenta o unitate organizationala; adevarata unitate nu este unitatea unei parti cu celelalte, ci unitatea prin care fiecare parte este controlata de Cap si toate partile functioneaza astfel impreuna.Unitatea Bisericii este in esenta unitatea care rezulta din controlul Capului asupra fiecarei parti. Daca eu ca persoana,sau daca un grup de crestini nu suntem sub conducerea Capului, Biserica lui Isus Cristos va functiona asemenea mainilor care nu se pot gasi una pe cealalta; totul se va dezmembra si se va instala o „paralizie” in urma careia Biserica va functiona foarte incoerent.Acest lucru este adevarat nu doar in Biserica Domnului Isus Cristos ca intreg, ci si in orice grup de crestini. Astfel, intr-o anumita Biserica locala,o anumita scoala care se pretinde crestina, o anumita misiune, sau orice alt grup – masura in care crestinii din acel grup nu se supun fiecare in parte conducerii Duhului Sfant, conducerii lui Cristos este masura in care grupul respectiv va fi paralizat.
[…] Daca maine dimineata m-as trezi si as descoperi ca toata invatatura biblica despre rugaciune si Duhul Sfant a fost indepartata (nu in modul in care ar vrea liberalul s-o elimine, deformand interpretarea, ci indepartata cu adevarat), ce schimbare s-ar produce in viata noastra practica in raport cu modul in care traim astazi? Realitatea tragica este ca in multe biserici ale Domnului Isus Cristos – biserici evanghelice – nu ar aparea nicio diferenta. Traim de parca supranaturalul n-ar exista.
Daca biserica nu demonstreaza in generatia noastra realitatea supranaturalului, cine o va demonstra? Lucrarea Domnului realizata prin metodele Domnului nu se refera doar la mesaj, ci si la metoda. Trebuie sa existe ceva ce lumea nu poate explica prin metodele ei sau prin psihologia aplicata.”
„Adevarata spiritualitate” de Francis Schaeffer , Imago Dei, Oradea, 2008, p. 202-203, 207-208ca răspuns la: Judecarea îngerilor #315Cum au inteles Parintii si crestinii antici
Quote:6:3 Judging AngelsBelievers Are to Judge Angels. Ambrosiaster: Angels are to be judged by us in the same way as the world is to be judged. Commentary on Paul’s Epistles.8
Whether Demons Will Be Judged. Chrysostom: Some people say that Paul was thinking of corrupt priests when he said this, but that cannot be right. He is really talking about the demons. Homilies on the Epistles of Paul to the Corinthians 16.5.9
False Teachers to Be Judged. Severian of Gabala: Paul is not talking here about real angels but about the priests and teachers of the people who will be judged by the saints because of their false teaching about Christ. Pauline Commentary from the Greek Church.10
Are These Demons Who Were Once Angels? Theodoret of Cyr: By “angels” here, Paul means demons who once were angels. Commentary on the First Epistle to the Corinthians 195.11
Participating with Christ in Judgment. Cassiodorus: Who can conceive of such a miracle? Who can mentally grasp such great glory? … All participate with Christ in judgment who do not oppose his commands, for with the devoted they too will share in his decisions. Explanation of the Psalms.12
Bray, G. L. (1999). 1-2 Corinthians. Ancient Christian Commentary on Scripture NT 7. (51). Downers Grove, Ill.: InterVarsity Press.
-
AutorMesaje
Comentarii recente în articole