aprilie 2024
D L Ma Mi J V S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Familia

Statistici forum

Utilizatori înregistrați
2.815
Forumuri
25
Subiecte
62
Răspunsuri
588
Etichete subiect
6

Categorii

Arhive

Am creat răspunsuri în forum

Vizualizare 7 articole - 15 la 21 (din 46 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • rdm
    Membru
    Post count: 48
    Quote:
    Pentru mine este clar că Tatăl L-a înviat pe Isus din morţi…

    Și de ce spune Isus că are putere ”s-o ia iarăși”?

    rdm
    Membru
    Post count: 48

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Dragă RDM, am înțeles ce vrei să spui, și este corect, te referi la cele trei persoane. Dacă folosim limbajul obișnuit, se poate spune că sunt trei ființe. Dar teologia are limbajul ei clasic, și termenii au sensuri consacrate. În acest caz, teologia vorbește despre o singură „ființă” (în sensul de natură). Altfel spus, în limba greacă această realitate divină a fost numită „ousia” (ființă, existență, fire), iar în latină i s-a spus „substantia” (astăzi spunem „natură”). Când spunem că Dumnezeu este o singură ființă, folosim acest sens teologic: o singură natură (eternă, divină), un Singur Eu SUNT, un singur NUME. Dar sunt trei persoane divine care Se împărtășesc de această natură, care au această ființă / fire / natură. Cuvintele omenești nu sunt suficiente pentru a descrie realitățile veșnice. Nici PERSOANE nu este un termen perfect, deoarece unii îl confundă cu înfățișarea sau cu trupul. Se poate spune individ(ualitate)

    Dragă Anduraru,

    Mulțumesc pentru explicație. Suntem nevoiți să folosim un limbaj destul de vernacular, deoarece se pare că aici există unele persoane care nu prea acceptă (unele elemente din) limbajul teologic(singura persoană care a exprimat public acest lucru este iedidia79, pe forumul TIN.ro).

    Mulțumesc pentru aprecieri. Vă stimez de asemenea!

    rdm
    Membru
    Post count: 48
    Quote:
    fiindcă versetul aşa cum sună în traducerile actuale, susţine Trinitatea după crezul Catolicilor, care spun că este doar o Fiinţă în Trinitate, pentrucă se vorbeşte doar de un nume şi nu de Trei!

    Versetul vorbește de Un Singur Nume și de Trei Ființe(NU de o singură ființă!).

    Quote:
    Mesia este numele Fiului!

    Mesia(=UNSUL) este un titlu și nicidecum un nume. Toți împărații(se fol. în special la Saul și la David) erau „Unși”.

    Tot Biblia ne relevă însă și Numele Fiului:
    1. Exod 3 – Fiul(numit Îngerul Domnului) se autorelevă ca fiind Ehye Așer Ehye, YHWH!
    2. Isaia 9:6
    Căci un Copil ni s-a născut, un Fiu ni s-a dat, şi domnia va fi pe umărul Lui; Îl vor numi: „Minunat, Sfetnic, Dumnezeu tare, Părintele veşniciilor, Domn al păcii.

    3. Luca 2:21
    Când a venit ziua a opta, în care trebuia tăiat împrejur pruncul, I-au pus Numele ISUS, nume, care fusese spus de înger înainte ca să fi fost El zămislit în pântece.

    4. Matei 1:16
    Iacov a născut pe Iosif, bărbatul Mariei, din care S-a născut Isus, care Se cheamă Hristos.

    Traducerea Cornilescu este oarecum inexactă:
    λεγόμενος s-ar traduce „este chemat”(ca în eng.: is called). Așadar, face referire tot la T I T L U!

    rdm
    Membru
    Post count: 48

    dejan1888 a scris:

    Quote:
    Si unde e Duhul???

    ÎL puteți găsi în Cuvintele Domnului Isus:
    Matei 28:19
    Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh.

    Ioan 14:16
    Şi Eu voi ruga pe Tatăl, şi El vă va da un alt Mângâietor care să rămână cu voi în veac;

    Ioan 14:26
    Dar Mângâietorul, adică Duhul Sfânt, pe care-L va trimite Tatăl, în Numele Meu, vă va învăţa toate lucrurile, şi vă va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu.

    Ioan 15:26
    Când va veni Mângâietorul, pe care-L voi trimite de la Tatăl, adică Duhul adevărului, care purcede de la Tatăl, El va mărturisi despre Mine.

    Ioan 16:7
    Totuşi, vă spun adevărul: Vă este de folos să Mă duc; căci, dacă nu Mă duc Eu, Mângâietorul nu va veni la voi; dar dacă Mă duc, vi-L voi trimite.

    Ioan 16:13
    Când va veni Mângâietorul, Duhul adevărului, are să vă călăuzească în tot adevărul; căci El nu va vorbi de la El, ci va vorbi tot ce va fi auzit, şi vă va descoperi lucrurile viitoare.

    rdm
    Membru
    Post count: 48

    Cristina a scris:

    Quote:
    Chiar dacă ai ajuns la concluzia că nu a fost schimbat acest verset… baza solidă aparţine atunci Catolicilor, fiindcă versetul aşa cum sună în traducerile actuale, susţine Trinitatea după crezul Catolicilor, care spun că este doar o Fiinţă în Trinitate, pentrucă se vorbeşte doar de un nume şi nu de Trei! Şi chiar dacă după explicarea AZS – Iehova este numele dat celor Trei, aceasta nu înseamnă că fiecare nu mai are câte un nume propriu, de ex: Mesia este numele Fiului!
    Iar dacă Matei s-a exprimat mai bine decât Pavel (care spune: în Numele Lui Isus!)… era momentul ca în acest verset Matei să ne arate şi numele proprii ai celorlalţi doi! Fiindcă Pavel nu spune în Numele Fiului, (lăsându-ne să căutăm toată Biblia pentru a găsi care este Numele Lui) ci el vorbeşte deodată clar şi arată Numele Fiului!

    Dacă nu a fost schimbat acest verset, atunci e clar că apostolii și ceilalți creștini de atunci au crezut în cuvintele Domnului Isus, așa cum sunt ele raportate de evanghelistul Matei.

    Dacă dvs. nu credeți în CUVINTELE DOMNULUI ISUS, atunci NO COMMENT!

    De asemenea, se pare că nu înțelegeți că Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt sunt Trei Ființe DISTINCTE aflate în UNITATE!

    Eu și Tatăl UNA SUNTEM!!!(Ioan 10:30)

    rdm
    Membru
    Post count: 48
    Quote:
    „The basic form of our (Matthew 28:19 Trinitarian) profession of faith took shape during the course of the second and third centuries in connection with the ceremony of baptism. So far as its place of origin is concerned, the text (Matthew 28:19) came from the city of Rome.” Cardinal Joseph Ratzinger „Introduction to Christianity”

    1. Nu am putut găsi citatul respectiv în alte surse(exceptând sursele antitrinitariane).
    2. Nu există dovezi în acest sens:
    Lucrarea de referință în domeniul criticii textuale, A Textual Commentary on the Greek New Testament de Bruce M. Metzger NU pomenește nimic la pasajul în cauză!

    Lucrarea magna opum a lui Tischendorf(8th, Critica Maior) prezintă alte comentarii textuale(irelevante pentru subiectul în cauză) pentru acest verset.

    Alte lucrări(Wescott-Hort, etc.) de asemenea.

    Putem concluziona, cel puțin la momentul actual, că formula trinitară din Matei 28:19 are o bază textuală solidă și deci nu putem presupune că aceasta nu ar fi autentică.

    rdm
    Membru
    Post count: 48
    Quote:
    Iar despre Exodul 3 nu înţeleg cu ce susţine Trinitatea!

    Observă că ”Îngerul Domnului”, identificat cu Isus Hristos, Se revelează ca fiind ”EU SUNT”. În acest caz, trebuie să admitem clar că Solul lui יהוה NU are un ”început al zilelor”!

Vizualizare 7 articole - 15 la 21 (din 46 în total)