decembrie 2024
D L Ma Mi J V S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Familia

Statistici forum

Utilizatori înregistrați
9.016
Forumuri
25
Subiecte
63
Răspunsuri
588
Etichete subiect
7

Categorii

Arhive

Home/Forumuri/FORUMS/EMMAUS/Discuţii diverse/ESTE ISUS HRISTOS DUMNEZEU?

ACASĂ Forumuri FORUMS EMMAUS Discuţii diverse ESTE ISUS HRISTOS DUMNEZEU?

Vizualizare 7 articole - 43 la 49 (din 78 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • rdm
    Membru
    Post count: 48
    Quote:
    fiindcă versetul aşa cum sună în traducerile actuale, susţine Trinitatea după crezul Catolicilor, care spun că este doar o Fiinţă în Trinitate, pentrucă se vorbeşte doar de un nume şi nu de Trei!

    Versetul vorbește de Un Singur Nume și de Trei Ființe(NU de o singură ființă!).

    Quote:
    Mesia este numele Fiului!

    Mesia(=UNSUL) este un titlu și nicidecum un nume. Toți împărații(se fol. în special la Saul și la David) erau „Unși”.

    Tot Biblia ne relevă însă și Numele Fiului:
    1. Exod 3 – Fiul(numit Îngerul Domnului) se autorelevă ca fiind Ehye Așer Ehye, YHWH!
    2. Isaia 9:6
    Căci un Copil ni s-a născut, un Fiu ni s-a dat, şi domnia va fi pe umărul Lui; Îl vor numi: „Minunat, Sfetnic, Dumnezeu tare, Părintele veşniciilor, Domn al păcii.

    3. Luca 2:21
    Când a venit ziua a opta, în care trebuia tăiat împrejur pruncul, I-au pus Numele ISUS, nume, care fusese spus de înger înainte ca să fi fost El zămislit în pântece.

    4. Matei 1:16
    Iacov a născut pe Iosif, bărbatul Mariei, din care S-a născut Isus, care Se cheamă Hristos.

    Traducerea Cornilescu este oarecum inexactă:
    λεγόμενος s-ar traduce „este chemat”(ca în eng.: is called). Așadar, face referire tot la T I T L U!

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    rdm a scris:

    Quote:
    ÎL puteți găsi în Cuvintele Domnului Isus:
    Matei 28:19
    Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh.

    Ioan 14:16
    Şi Eu voi ruga pe Tatăl, şi El vă va da un alt Mângâietor care să rămână cu voi în veac;

    Ioan 14:26
    Dar Mângâietorul, adică Duhul Sfânt, pe care-L va trimite Tatăl, în Numele Meu, vă va învăţa toate lucrurile, şi vă va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu.

    Ioan 15:26
    Când va veni Mângâietorul, pe care-L voi trimite de la Tatăl, adică Duhul adevărului, care purcede de la Tatăl, El va mărturisi despre Mine.

    Ioan 16:7
    Totuşi, vă spun adevărul: Vă este de folos să Mă duc; căci, dacă nu Mă duc Eu, Mângâietorul nu va veni la voi; dar dacă Mă duc, vi-L voi trimite.

    Ioan 16:13
    Când va veni Mângâietorul, Duhul adevărului, are să vă călăuzească în tot adevărul; căci El nu va vorbi de la El, ci va vorbi tot ce va fi auzit, şi vă va descoperi lucrurile viitoare.

    La Ioan 14:16 Cuvântul ”Mângâietor” are explcaţia jos la aceiaşi pagină în Biblie, sau traducerea din Greceşte ce înseamnă: Paraclet, apărător, ajutor.

    Acum citeşte toate versetele de mai sus cu traducerea mai originală, aşa cum o faci când e vorba de Numele Domnului…

    Dacă ai citi: Şi Eu voi ruga pe Tatăl şi El vă va da un alt ajutor!…

    Personal nu-mi fac concluzia de aici ca fiind vorba de ”un alt Mântuitor” ce a rămas cu noi după înălţarea lui Isus
    Ci acelaşi Isus a rămas cu noi, numai că în Duh iar nu în trup, aşa şi se leagă cu celelate versete din Biblie care spun:

    Ef 3:16 şi-L rog ca, potrivit cu bogăţia slavei Sale, să vă facă să vă întăriţi în putere, prin Duhul Lui, în omul dinlăuntru,
    Ef 3:17 aşa încât Hristos să locuiască în inimile voastre
    prin credinţă; pentru ca, având rădăcina şi temelia pusă în dragoste,

    Dacă ne-a fost trimis ”Altul” care nu este Hristos…. de ce totuşi Hristos ne este acest Mângâietor?

    Ap 3:20 Iată Eu stau la uşă, şi bat. Dacă aude cineva glasul meu şi deschide uşa, voi intra la el, voi cina cu el, şi el cu Mine.
    Ap 3:21 Celui ce va birui, îi voi da să şeadă cu Mine pe scaunul Meu de domnie, după cum şi Eu am biruit şi am şezut cu Tatăl Meu pe scaunul Lui de domnie.

    Cine bate astăzi la uşă??? Dacă vreţi să spuneţi că Isus bate prin a treia persoană… atunci de ce să nu fi scris direct că Tatăl bate la uşă? sau Dumnezeirea bate la uşă…

    pe când nu este aşa… ci El Isus încă mijloceşte înaintea Tatălui pentru noi! Şi El ne cheamă, nu altul… iar noi dacă deschidem uşa lui Isus, şi El va intra în inima noastră, atunci noi putem avea acces direct la Tatăl dacă Hristos este în noi şi noi în El…

    2Co 12:19 De multă vreme voi vă închipuiţi că, vrem să ne apărăm înaintea voastră! Noi vorbim înaintea lui Dumnezeu în Hristos; şi toate aceste lucruri, le spunem, preaiubiţilor, pentru zidirea voastră.

    Şi la urmă cât de mult nu aţi răsfoi Biblia pentru ca să apăraţi crezul în Trinitate, tot la Matei 28:19 rămâneţi… afirmând că acest crez se bazează pe toaată Biblia!

    da, este şi pentru mine un paradox în Biblie, iată-l: Matei 28:19 în comparaţie cu toată Biblia înafară de 1Ioan 5:7 care are legătură cu Matei 28:19 şi nu este nici un paradox între aceste două versete…

    şi scuze dacă am zis mai înainte că nu văd nici un paradox… acum văd unde este…

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Nu pot înţelege logica voastră. Când un trinitarian afirmă „egalitatea” persoanelor divine în Trinitate nu se referă nici la „aspectul exterior”, nici la identitatea rolurilor, nici la egalitate politică (care ar implica independenţă şi relaţii doar de coordonare, nu şi de subordonare…)… De fapt, termenul egalitate este cam derutant în acest caz, dar conţine adevăr: fiecare din Cei Trei este Dumnezeu adevărat, fără început, şi tot ce derivă de aici.

    Dacă un trinitarian nu se referă la aspectul exterior… atunci Dumnezeu se referă:

    Ge 1:26 Apoi Dumnezeu a zis: „Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră;

    iată clar alb pe negru cine este Dumnezeu!!! şi după asemănarea cui suntem făcuţi! Aici e clar că nu e vorba numai de unul, ci de Doi, iar dacă era vorba de Trei, trebuia ca şi al Trei-lea să facă parte din – ”asemănarea Noastră”

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    rdm a scris:

    Quote:
    Eu și Tatăl UNA SUNTEM!!!(Ioan 10:30)

    Acest verset nu susţine cu nimic Trinitatea!

    este clar că Isus este una cu Tatăl!

    Ca să înţelegem cum sunt ei una, să citim explicaţia lui Isus:

    In 17:21Mă rog ca toţi să fie una, cum Tu, Tată, eşti în Mine, şi Eu în Tine; ca, şi ei să fie una în noi, pentru ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis.

    Noi tot suntem una cu Hristos, dacă facem voia Lui, iar aceasta nu înseamnă că suntem la acelaş nivel cu Hristos!

    Şi chiar pe acest pământ oamenii nu sunt toţi egali, chiar cei credincioşi nu au toţi aceleaşi capacităţi… (nu vrea să spun că Isus nu are atâtea ca Tatăl, ci să înţelegem expresia ”una suntem”)

    Soţul şi soţia sunt una, pe când bărbatul este capul, iar femeia este cu puţin mai prejos în autoritate!

    La fel Dumnezeu este capul Lui Hristos! Iar ei amândoi ”sunt UNA”

    Florin Lăiu
    Keymaster
    Post count: 164

    rdm a scris:

    Quote:
    ….Versetul vorbește de Un Singur Nume și de Trei Ființe(NU de o singură ființă!).

    Dragă RDM, am înțeles ce vrei să spui, și este corect, te referi la cele trei persoane. Dacă folosim limbajul obișnuit, se poate spune că sunt trei ființe. Dar teologia are limbajul ei clasic, și termenii au sensuri consacrate. În acest caz, teologia vorbește despre o singură „ființă” (în sensul de natură). Altfel spus, în limba greacă această realitate divină a fost numită „ousia” (ființă, existență, fire), iar în latină i s-a spus „substantia” (astăzi spunem „natură”). Când spunem că Dumnezeu este o singură ființă, folosim acest sens teologic: o singură natură (eternă, divină), un Singur Eu SUNT, un singur NUME. Dar sunt trei persoane divine care Se împărtășesc de această natură, care au această ființă / fire / natură. Cuvintele omenești nu sunt suficiente pentru a descrie realitățile veșnice. Nici PERSOANE nu este un termen perfect, deoarece unii îl confundă cu înfățișarea sau cu trupul. Se poate spune individ(ualitate).

    Mulțumiri pentru participare și pentru replicile tale bune.

    Florin Lăiu
    Keymaster
    Post count: 164

    Cristina a scris:ție

    Quote:
    Anduraru a scris: …Dacă un trinitarian nu se referă la aspectul exterior… atunci Dumnezeu se referă:

    Ge 1:26 Apoi Dumnezeu a zis: „Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră;

    iată clar alb pe negru cine este Dumnezeu!!! şi după asemănarea cui suntem făcuţi! Aici e clar că nu e vorba numai de unul, ci de Doi, iar dacă era vorba de Trei, trebuia ca şi al Trei-lea să facă parte din – ”asemănarea Noastră”

    Dacă zici că sunt doi dumnezei, contrazici Biblia, care zice: UNUL.
    Cât privește faptul că toate cele trei persoane divine erau prezente la Creație, nu există nici o îndoială. Despre Fiul găsim scris abia în Ioan 1 este scris în mod explicit în Geneza. Dar despre Duhul este scris explicit, încă din primele versete:
    „Dar Duhul lui Dumnezeu plana (plutea în zbor) peste ape.” Autorul pregătește astfel pe cititor ca să înțeleagă taina Creației. Când Dumnezeu a poruncit: Să fie lumină sau orice altă creatură, El nu S-a adresat nimicului, ci Duhul a fost Acela care a împlinit cuvântul Lui.
    Expresia „chip și asemănare” se folosește în sens fizic, dar și în sens spiritual (figurat, chipul moral, caracterul etc.), așa cum reiese din primele versete din Geneza 5 și din NT. Fizic, oamenii au primit chipul Tatălui și al Fiului, dar spiritual au primit și asemănarea Duhului.

    Florin Lăiu
    Keymaster
    Post count: 164

    Cristina a scris: (Ioan 10:30)

    Quote:
    Acest verset nu susţine cu nimic Trinitatea! este clar că Isus este una cu Tatăl! Ca să înţelegem cum sunt ei una, să citim explicaţia lui Isus:
    In 17:21Mă rog ca toţi să fie una, cum Tu, Tată, eşti în Mine, şi Eu în Tine; ca, şi ei să fie una în noi, pentru ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis.

    La prima vedere ai avea dreptate. Dar faptul că aceste cuvinte sunt scrise de Ioan, care, încă de la începutul evangheliei lui, nu scapă nici o ocazie de a sublinia dumnezeirea deplină și umanitatea deplină a lui Christos, ar trebui să ne dea de gândit. Se pare că iudeii care ascultau aceste cuvinte au înțeles destul de repede ce voia El să spună, la ce fel de unitate Se referea, pentru că au luat imediat pietre să-l omoare pentru blasfemie, „pentru că tu, care ești un om, te faci asemenea lui Dumnezeu”. Știa Iisus că El este Domnezeu? Îl prezintă Ioan ca fiind Dumnezeu? Și atunci, în ce sens a zis Iisus „Eu și Tatăl una suntem”. Asta este mai mult decât a spune: „Eu sunt una (=în unire cu) Tatăl”

Vizualizare 7 articole - 43 la 49 (din 78 în total)
  • Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.