Am creat răspunsuri în forum
-
AutorMesaje
-
ca răspuns la: ESTE ISUS HRISTOS DUMNEZEU? #644
“Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credinţă, ca să se alipească de duhuri înşelătoare şi de învăţăturile dracilor, abătuţi de făţărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnaţi cu fierul roşu în însuşi cugetul lor.” Înainte de ultima manifestare a lucrării apostaziei, va fi o confuzie a credinței. Nu vor exista idei clare și definite cu privire la taina lui Dumnezeu. Unul după altul, adevărurile vor fi stricate.” Semnele Timpului, 28 Mai, 1894
Profetia se implineste sub ochii nostri. Unul dupa altul, adevarurile pe care Dumnezeu le-a dat bisericii ramasitei, sunt stricate prin interpretarile spiritualiste a Scripturii. Tatal si Fiul nu mai sunt Tata si Fiu, Sanctuarul nu mai este literal ci simbolic, creatiunea nu a durat sapte zile ci milioane de ani, sabatul nu mai este odihna in ziua a saptea ci odihna spirituala zilnica etc. in curand vom vedea ce urmeaza.
ca răspuns la: ESTE ISUS HRISTOS DUMNEZEU? #643Anduraru wrote:schuller wrote:Dumnezeu este Tatăl lui Hristos; Hristos este Fiul lui Dumnezeu.” 8T, 268
„Domnul Isus Hristos, singurul Fiu născut al lui Dumnezeu, este Dumnezeu cu adevărat în infinitate, dar nu în personalitate” UL 367Domnule Schuller,
Dialogul nostru de aici se întemeia pe Biblie, singura autoritate în domeniul credinţei şi ultimul cuvânt în orice dispută religioasă. Biblia citită inteligent, atâta tot. Afară de asta, citatele pe care le dai nu explică nimic referitor la calitatea de Tată şi Fiu, ceea ce înseamnă că pur şi simplu preiau limbajul biblic, subliniind semnificaţia lui antropomorfică. În diverse locuri, de exemplu EGW vorbeşte despre Balaurul. Asta nu înseamnă că există vreun balaur real de care să ne temem, ci că EGW a folosit limbajul Bibliei, fără să-l explice.Biblia si Spiritul Profetic de asemenea vorbesc despre un Sanctuar in cer cu doua camere, sfanta si sfanta Sfintelor dar si aceasta trebuie interpretat in sens figurat ca si relatia Tata-Fiu. Mai departe, Biblia si Spiritul Profetic vorbesc despre sase zile literale de creatiune dar daca deja am inceput cu metaforele atunci si aceasta este numai o exprimare figurativa.
Pana unde vom merge? Biblia si Spiritul Profetic vorbesc despre ziua a saptea literala. Dar, cand deja am inceput cu interpretarile figurative si aceasta este o odihna spirituala zilnica a celor care sunt in Hristos. Mai avem ceva? Da, Biblia si Spiritul Profetic vorbesc despre a doua venire lui Isus literala dar de ce sa nu fie una spirituala, figurativa? In sfarsit nici Biblia este numai o metafora si chiar insusi Dumnezeu.
Ellen White (pe care nu o vreti ca o autoritate doctrinala) ne-a avertizat de aceasta teologie:
„De asemenea suntem avertizați că „urmaşul lui Hristos va fi confruntat cu „vorbiri amăgitoare” împotriva cărora
apostolul îi avertiza pe credincioşii coloseni. El va întâmpina interpretările spiritualiste ale Scripturii, dar nu trebuie să
le primească. Glasul lor trebuie să se audă vestind cu claritate adevărurile veşnice ale Scripturilor. Ţinându-şi ochii aţintiţi
la Hristos, el trebuie să păşească mereu înainte pe calea arătată, neluând în seamă nici o idee care nu este în armonie cu
învăţătura Domnului Isus. Adevărul lui Dumnezeu ar trebui să alcătuiască subiectul cugetării şi meditării sale. El trebuie
să privească Biblia ca fiind glasul lui Dumnezeu ce-i vorbeşte direct. În felul acesta, va găsi înţelepciunea care este
divină.” (Faptele apostolilor, 474)ca răspuns la: ESTE ISUS HRISTOS DUMNEZEU? #536Anduraru a scris:
Quote:rdm a scris:Quote:….Versetul vorbește de Un Singur Nume și de Trei Ființe(NU de o singură ființă!).Dragă RDM, am înțeles ce vrei să spui, și este corect, te referi la cele trei persoane. Dacă folosim limbajul obișnuit, se poate spune că sunt trei ființe. Dar teologia are limbajul ei clasic, și termenii au sensuri consacrate. În acest caz, teologia vorbește despre o singură „ființă” (în sensul de natură). Altfel spus, în limba greacă această realitate divină a fost numită „ousia” (ființă, existență, fire), iar în latină i s-a spus „substantia” (astăzi spunem „natură”). Când spunem că Dumnezeu este o singură ființă, folosim acest sens teologic: o singură natură (eternă, divină), un Singur Eu SUNT, un singur NUME. Dar sunt trei persoane divine care Se împărtășesc de această natură, care au această ființă / fire / natură. Cuvintele omenești nu sunt suficiente pentru a descrie realitățile veșnice. Nici PERSOANE nu este un termen perfect, deoarece unii îl confundă cu înfățișarea sau cu trupul. Se poate spune individ(ualitate).
Mulțumiri pentru participare și pentru replicile tale bune.
Si acuma spuneti care este diferenta intre trinitatea adventista si trinitatea catolica?
ca răspuns la: ESTE ISUS HRISTOS DUMNEZEU? #512Quote:rdm a scris:De asemenea, se pare că nu înțelegeți că Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt sunt Trei Ființe DISTINCTE aflate în UNITATE!
Eu și Tatăl UNA SUNTEM!!!(Ioan 10:30)
Si unde e Duhul???
ca răspuns la: ESTE ISUS HRISTOS DUMNEZEU? #510Anduraru a scris:
Quote:dejan1888 a scris:Dragă Dejan1888,
Adresa web la care ne trimiţi este un sait de teologie amatoricească şi conspiraţionistă, de prost gust, care laudă personalităţi de tipul lui Charles Taze Russel (Părintele „martorilor lui Iehova”), William Branham, un fals profet penticostal cu concepţii idioate (care învaţă că şarpele din Eden era un Satan însuşi, care a făcut sex cu doamna Eva, şi l-au conceput astfel pe Cain! :silly:). Acelaşi savant :huh: mai susţine că Dumnezeu este Unul ca persoană, şi că Iisus şi Duhul nu sunt decât manifestări ale aceleeaşi Persoane. Adică Tatăl S-a întrupat şi a devenit Fiu, apoi a devenit Duh etc…Dacă din asemenea surse te alimentezi, nu ne mirăm că ajungi la concluzii asemănătoare cu ei. Saiturile care nu specifică cine este în spatele lor, care nu sunt transparente, care împroaşcă „informaţii” nefondate şi teorii conspiraţioniste, oricât ar fi de frumos şi inteligent construite, trebuie ignorate. Wikipedia, chiar dacă este dinamică, în continuă dezvoltare (şi tocmai pentru asta), este mult mai credibilă în general. Chiar şi Enciclopedia Catolică este mai interesantă şi mai ştiinţifică, mai credibilă, decât o asemenea sursă de doi lei.
Nu ma alimentez din asemenea surse (ieri am gasit acest site de prima data) dar am postat numai acest comentariu la Matei 28, 19. La fel nu ma intereseaza ce cred acesti oameni. Stiu ca nu sunt adventisti si ca au multe intelegeri gresite.
Totusi, de ce macar nu comentati argumentele date la Matei 28, 19?
ca răspuns la: ESTE ISUS HRISTOS DUMNEZEU? #496Anduraru, ce parere aveti despre aceste citate:
„The basic form of our (Matthew 28:19 Trinitarian) profession of faith took shape during the course of the second and third centuries in connection with the ceremony of baptism. So far as its place of origin is concerned, the text (Matthew 28:19) came from the city of Rome.” Cardinal Joseph Ratzinger „Introduction to Christianity”
“The Bible tells us that Christians were baptized into Christ (no.6) They belong to Christ. The Acts of the Apostles, (2:38; 8:16; 10:48; 19:5) tells us of baptizing “in the name [person] of Jesus” – a better translation would be “into the name [person] of Jesus.” Only in the 4th Century did the formula “in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Spirit” become customary.” – [Bible Catechism: New Revised Vatican II Edition Chap 42 p164 Rev. John C Kersten, S.V.D.]
“Moreover, we see how the early church baptized: First, the announcement of the Gospel. Consequently, Faith and Penance, which were sealed and perfected by baptism “in[to] the name [person] of Jesus Christ. Hence, we are called Christians, which means people in a special way related to Christ. Later, “in the name of Jesus” was elaborated and became in[to] the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost.” – [Bible Catechism: New Revised Vatican II Edition Chap 42 p162 Rev. John C Kersten, S.V.D.]
http://www.theadventtruth.comoj.com/index.php?p=2_6
P.S. Acuma 4 -5 zile am scris un comentariu la topicul despre OMEGA, dar nu a aparut pana astazi.
-
AutorMesaje
Comentarii recente în articole