decembrie 2021
D L Ma Mi J V S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Familia

Statistici forum

Utilizatori înregistrați
84
Forumuri
25
Subiecte
62
Răspunsuri
588
Etichete subiect
6

Categorii

Comentarii recente în articole

Arhive

Home/Forumuri/FORUMS/DIVANUL TORNA FRATRE/Ziua Domnului şi Sărbătorile/Paștele în creștinism – exemplu de iudaizare?

ACASĂ Forumuri FORUMS DIVANUL TORNA FRATRE Ziua Domnului şi Sărbătorile Paștele în creștinism – exemplu de iudaizare?

Vizualizare 7 articole - 1 la 7 (din 17 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • Lucian
    Membru
    Post count: 183
    #281 |

    Pentru că se apropie sărbătoarea Paștelui în creștinismul majoritar, care este sau ar trebui să fie relația dintre Paște și adventism?
    Mai este necesar Paștele astăzi ca sărbătoare religioasă?

    Florin Lăiu
    Keymaster
    Post count: 164

    Dragă Lucian, există pe sait, sub meniul Răspundem > Întrebări curente, un articol al meu la subiect.
    Cred că ar fi util să-l citeşti şi să-l abordezi critic. Aşteptăm şi alte opinii.

    Anonim
    Inactiv
    Post count: 99

    SHALOM!

    Titlul mesajului poate fi interceptat intr-o nota usor contradictorie daca nu se citeste articolul „De ce apostolii tineau Pastele iar noi nu-l tinem?” ( intr-adevar un articol cat se poate de onest si de obiectiv, in abordarea dihotomiei Pesah-Paste crestin, unul dintre cele mai bune articole interconfesionale pe aceasta tema, din ultimul timp ).
    Cred, de asemenea, ca trebuie sa fim ceva mai senzitiv-aperceptivi atunci cand folosim cuvantul „iudaizare”.De ce? In primul rand pentru ca „mantuirea vine de la iudei” ( iertata sa fiu, insa este vorba de o afirmatie biblica ), apoi pentru ca Biserica, in minunata ei menire pe acest pamant, trebuie sa-i iubeasca si pe ei , si trebuie sa-i atraga spre Mantuire, printr-o atitudine reconcilianta, plina de bunavointa.
    In Biblie, Vechiul Legamant si Noul Legamant, se argumenteaza si se apara intr-o reciprocitate demna de invidiat, dar care nu poate fi inteleasa decat din perspectiva „sangelui nevinovat” care trebuia sa rascumpere pacatele omului decazut ( Evrei 9:13-14). A ne aminti, o data in plus, de „Mijlocitorul unui Legamat nou „,de Jerfa Sa nemeritata, de Trupul Sau frant in chinuri inimaginabile pe crucea Golgothei, sub huiduieli si batjocura,de invierea si de inaltarea-I glorioasa, iata, ce inseamna sa sarbatorim Pastele.Si toate acestea trebuie rememorate si retraite intr-o noua si proaspata consacrare! Da, acesta este cuvantul : CONSACRARE! Bineinteles ca trebuie sa ne cosacram si sa ne reconsacram mereu, in fiecare zi a vietii noastre…Dar oare o facem, fratii mei crestini? In iuresul si zgomotul acestei lumi framantate si agonizante, noi crestinii de pe ultima baricada mai pledam oare pentru CONSACRARE, sau am obosit, lamentabil?
    Pastele, nu o sarbatoare cu iz iudaic, ci o sarbatoare a VICTORIEI Domnului nostru Drag! O sarbatoare a MIELULUI , Singurul Vrednic sa rupa cele sapte peceti ale cartii ( Apoc 5:1-5 )… LA O ASTFEL DE SARBATOARE AR TREBUI SA NE GANDIM!In SMERENIE, cu EVLAVIE si… cu SPERANTA.

    Anonim
    Inactiv
    Post count: 99

    Urez tuturor vizitatorilor si moderatorilor Academiei Oaswald Glait: SHABAT BINECUVANTAT!
    Si salutul nostru al mesianicilor: SHABBAT SHALOM!
    Fie ca Dumnezeul lui Israel sa ne binecuvinteze pe toti cu bucuria mantuirii si cu pacea lui Yeshua Ha Mashiach, Fiul Sau.

    Lucian
    Membru
    Post count: 183

    Mulțumim OTNIELA, Shabbat Shalom!
    „Dar Tu, Doamne, ești înălțat în veci de veci!”
    Psalmul 92

    Lucian
    Membru
    Post count: 183

    Anduraru,
    Am studiat articolul dvs. și subscriu părerii doamnei Otniela, într-adevăr un articol echilibrat. Îmi plac argumentele aduse și modul cum au fost prezentate.
    Am mai găsit câteva chestiuni interesante în abordarea lui Samuele Bacchiocchi din cartea sa, God’s Festivals in Scripture and History, care poate fi găsită aici.
    Parafrazând pe S.B., continuitatea/discontinuitatea sărbătorilor iudaice biblice nu este determinată de conexiunea cu sistemul sacrificial, ci de scopul lor tipologic:
    – dacă sărbătorile simbolizau doar împlinirile răscumpărătoare ale Primei Veniri, atunci funcția lor s-a terminat la Cruce.
    – dacă sărbătorile erau o umbră a consumării răscumpărării care erau împlinite la A Doua Venire, atunci funcția lor continuă în Biserica Creștină, deși cu un nou înțeles și manieră de respectare.

    Paștele – viitoarea și ultima împlinire la sfârșit când Christos își va elibera poporul din marea strâmtorare și îi va invita să participe la nunta Mielului:

    „Apoi mi-a zis: Scrie: Ferice de cei chemaţi la ospăţul nunţii Mielului! Apoi mi-a zis: Acestea sunt adevăratele cuvinte ale lui Dumnezeu!” (Apocalipsa 19:9)

    De fapt, S.B. susține că toate sărbătorile iudaice biblice au o funcție în cartea Apocalipsa. De aceea, recomandarea sa este de a acorda o mai mare importanță, ajungând până la adaptarea calendarului iudaic pe plan liturgic. Am să revin.

    (Mai era un topic despre relevanța sărbătorilor V.T., dar nu îmi este vizibil. Dacă a fost șters teoretic trebuia să se afle la coșul de gunoi.)

    Anonim
    Inactiv
    Post count: 99

    Draga Lucian,

    Trebuie sa-ti multumesc pentru link. L-am citit!

Vizualizare 7 articole - 1 la 7 (din 17 în total)
  • Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.