noiembrie 2024
D L Ma Mi J V S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Familia

Statistici forum

Utilizatori înregistrați
6.240
Forumuri
25
Subiecte
63
Răspunsuri
588
Etichete subiect
7

Categorii

Arhive

Home/Forumuri/FORUMS/EMMAUS/Discuţii diverse/ESTE ISUS HRISTOS DUMNEZEU?

ACASĂ Forumuri FORUMS EMMAUS Discuţii diverse ESTE ISUS HRISTOS DUMNEZEU?

Vizualizare 7 articole - 50 la 56 (din 78 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • Florin Lăiu
    Keymaster
    Post count: 164

    Cristina a scris:

    Quote:
    La Ioan 14:16 …Personal nu-mi fac concluzia de aici ca fiind vorba de ”un alt Mântuitor” ce a rămas cu noi după înălţarea lui Isus. Ci acelaşi Isus a rămas cu noi, numai că în Duh iar nu în trup, aşa şi se leagă cu celelate versete din Biblie care spun: Ef 3:16…

    Deci Tu recunoști că există un singur Mântuitor. Acum am o întrebare: Despre Cine vorbește Biblia că este Singurul Creator și singurul Mântuitor? Despre Fiul, sau despre Tatăl? Și atunci de ce este prezentat Dumnezeu ca fiind „singurul Mântuitor, prin Iisus Christos…”? (Iuda 25; Is 63:16; 1Tim 1:1; 4:10; Tit 1:3; 2:10; Is 33:22)

    Quote:
    Dacă ne-a fost trimis ”Altul” care nu este Hristos…. de ce totuşi Hristos ne este acest Mângâietor?

    După cum tot ce face Dumnezeu, face prin Fiul, tot așa și Fiul face totul prin Duhul. După cum tot ce a făcut Christos în istoria VT este pus în seama Tatălui, tot așa, prezența Duhului Se confundă cu a lui Christos. Iisus nu poate fi prezent personal, ca un duh, în mai multe locuri deodată, deoarece El este înviat și înălțat în trup. EGW explică faptul că spre deosebire de Iisus, Duhul este liber de prezența trupească și poate fi cu toți în același timp.

    Quote:
    Ap 3:20.21 Cine bate astăzi la uşă??? Dacă vreţi să spuneţi că Isus bate prin a treia persoană… atunci de ce să nu fi scris direct că Tatăl bate la uşă? sau Dumnezeirea bate la uşă…

    Văd că ai destulă minte ca să înțelegi, dar te chinuiești în mod inutil ca să-ți înnăbuși gândurile sănătoase, venind cu obiecții puerile. Autorii au folosit limbajul dorit de ei, uneori au ales o formă sau alta din motive stilistice, așa cum facem și noi astăzi. Dar de cele mai multe ori este vorba de o anumită necesitate. Iisus este accentuat în Noul Testament, tocmai pentru faptul că El venise în mod vizibil și înttemeiase Biserica. Acum Biserica trebuia să știe că mesajul vine de la El. Dar după ce Iisus zice: „Eu stau la ușă și bat”, Ioan continuă: „Cine are urechi, să audă ce ZICE BISERICILOR DUHUL.”

    Quote:
    Şi la urmă cât de mult aţi răsfoi Biblia pentru ca să apăraţi crezul în Trinitate, tot la Matei 28:19 rămâneţi… afirmând că acest crez se bazează pe toaată Biblia!

    Biblia este scrisă pentru oameni care „zi și noapte cugetă la învățătura Lui”. Cei care doresc să înțeleagă totul repede și fără eforturi, să găsească peste tot forumulele exacte și stereotipele pe care le pretind de o parte sau de alta a unei dispute, rămân cu fixațiile lor. Unitarianismul este suficient de simplist ca să nu mai ai nevoie de cugetat. Iar binitarianismul este la fel de paradoxal ca și trinitarianismul, numai că nu recunoaște dumnezeirea și / sau personalitatea Duhului Sfânt, iar în ce privește dumnezeirea lui Christos, se joacă cu cuvintele.

    Quote:
    da, este şi pentru mine un paradox în Biblie, iată-l: Matei 28:19 în comparaţie cu toată Biblia înafară de 1Ioan 5:7 care are legătură cu Matei 28:19 şi nu este nici un paradox între aceste două versete…

    Nu este nici un paradox, bineînțeles. Unul este adăugat, și toți teologii recunosc că este adăugat, iar celălalt este original, și toate manuscrisele mărturisesc că este original. Există și te-ologi de doi lei care presupun că versetul trebuie să fi fost adăugat, dar asta numai pentru că intră în conflict cu erezia lor antitrinitariană.

    Quote:
    şi scuze dacă am zis mai înainte că nu văd nici un paradox… acum văd unde este…

    ….„Deaceea, tocmai pentru că ziceți !vedem!, păcatul vostru rămâne!

    Anonim
    Inactiv
    Post count: 99

    Domnule Anduraru,

    Cred ca termenul ” Persoana „ ( folosit pentru Una dintre Cele Trei ) este foarte corect pentru ca orice persoana are o personalitate ( acest lucru il cunosc foarte bine psihologii). Nu exista PERSOANA fara Personalitatea ei distincta. Persoana si Pesonalitatea coexista intr-o interdependenta univoca.
    Persoana este individualitatea ( vazuta sau nevazuta ) a unei FIINTE ( care „fiinteaza”, adica exista ) iar Personalitatea este Volitia ( insotita de sentiment constient si de ratiune) ei ( in actiune). Nu putem afirma acest lucru cu privire la animale. Cainii sau pisicile, de exemplu, nu sunt PERSOANE ( chiar daca multi iubitori de aniumale ma vor contrazice ) si nici PERSONALITATI.
    Chiar daca „nu Se vede” Duhul Sfant este o Pesoana cu o Personalitate extrem de bine DEFINITA. Versetele toate aflate in desfasurator aici au scos in evidenta tocmai faptul ca EL nu este doar o Putere extrem de mare ( gr ” Dunamis „), ci UN DUMNEZEU MINUNAT care a fost trimis de Tatal, la cererea Fiului, pentru a conduce Biserica pana la minunata ei intalnire cu Mirele Preaiubit.

    rdm
    Membru
    Post count: 48

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Dragă RDM, am înțeles ce vrei să spui, și este corect, te referi la cele trei persoane. Dacă folosim limbajul obișnuit, se poate spune că sunt trei ființe. Dar teologia are limbajul ei clasic, și termenii au sensuri consacrate. În acest caz, teologia vorbește despre o singură „ființă” (în sensul de natură). Altfel spus, în limba greacă această realitate divină a fost numită „ousia” (ființă, existență, fire), iar în latină i s-a spus „substantia” (astăzi spunem „natură”). Când spunem că Dumnezeu este o singură ființă, folosim acest sens teologic: o singură natură (eternă, divină), un Singur Eu SUNT, un singur NUME. Dar sunt trei persoane divine care Se împărtășesc de această natură, care au această ființă / fire / natură. Cuvintele omenești nu sunt suficiente pentru a descrie realitățile veșnice. Nici PERSOANE nu este un termen perfect, deoarece unii îl confundă cu înfățișarea sau cu trupul. Se poate spune individ(ualitate)

    Dragă Anduraru,

    Mulțumesc pentru explicație. Suntem nevoiți să folosim un limbaj destul de vernacular, deoarece se pare că aici există unele persoane care nu prea acceptă (unele elemente din) limbajul teologic(singura persoană care a exprimat public acest lucru este iedidia79, pe forumul TIN.ro).

    Mulțumesc pentru aprecieri. Vă stimez de asemenea!

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Dacă zici că sunt doi dumnezei, contrazici Biblia, care zice: UNUL.

    Dacă eu contrazic Biblia când spun de Doi, atunci tu cum o tâlcuieşti cu Trei?

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Cât privește faptul că toate cele trei persoane divine erau prezente la Creație, nu există nici o îndoială. Despre Fiul găsim scris abia în Ioan 1 este scris în mod explicit în Geneza. Dar despre Duhul este scris explicit, încă din primele versete:
    „Dar Duhul lui Dumnezeu plana (plutea în zbor) peste ape.”

    Ai găsit undeva scris: ”Tatăl Lui Dumnezeu” ca să compari cu expresia: ”Duhul Lui Dumnezeu”… ai putea apoi să zici că Tatăl este o persoană a Lui Dumnezeu?!
    dacă crezi aşa, nu te deosebeşti cu nimic de crezul catolicilor.

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Autorul pregătește astfel pe cititor ca să înțeleagă taina Creației.Când Dumnezeu a poruncit: Să fie lumină sau orice altă creatură, El nu S-a adresat nimicului, ci Duhul a fost Acela care a împlinit cuvântul Lui.

    A fost Duhul Acela care a împlinit cuvântul? Sau a fost Fiul?

    Duhul era Duhul Tatălui care lucra prin Fiul, iar Fiul a făcut lucrurile care El i-a spus cum să le facă şi Duhul îşi găsea plăcere în iscusinţa mâinilor Fiului care lucra… pentru că Duhul era Tatăl şi nu altul…

    Prin Solomon, Domnul Hristos a spus: „Domnul m-a făcut cea dintâi dintre lucrările Lui, înaintea celor mai vechi lucrări ale Lui. Eu am fost aşezată din veşnicie, înainte de orice început,înainte de a fi pământul… când nu era încă nici pământul, nici câmpiile,… când a pus un hotar mării, ca apele să nu treacă peste porunca Lui; când a pus temeliile pământului, eu eram meşterul Lui la lucru lângă El, şi în toate zilele eram desfătarea Lui, jucând neîncetat înaintea Lui.” [Prov. 8,22-25; 29.30]

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Expresia „chip și asemănare” se folosește în sens fizic, dar și în sens spiritual (figurat, chipul moral, caracterul etc.), așa cum reiese din primele versete din Geneza 5 și din NT. Fizic, oamenii au primit chipul Tatălui și al Fiului, dar spiritual au primit și asemănarea Duhului.

    Spiritual au primit asemănarea spirituală a Tatălui Şi Fiului, nu a altcuiva!!! fiindcă iată cum stă scris:
    Col 3:10 şi v-aţi îmbrăcat cu omul cel nou, care se înoieşte spre cunoştinţă, după chipul Celui ce l-a făcut.

    iată aici se descrie şi interiorul omului, care este tot după chipul Tatălui şi Fiului care l-au făcut! fiindcă omul cel nou se are în vedere un duh nou şi omul cel nou n-are altfel de duh, decât acelaşi ca şi al Celui ce l-a făcut!
    Şi cel ce l-a făcut nu este numai fizic…
    1Co 2:11 În adevăr, cine dintre oameni cunoaşte lucrurile omului, afară de duhul omului, care este în el? Tot aşa: nimeni nu cunoaşte lucrurile lui Dumnezeu afară de Duhul lui Dumnezeu.

    Duhul meu este a doua mea persoană…???

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Și atunci, în ce sens a zis Iisus „Eu și Tatăl una suntem”. Asta este mai mult decât a spune: „Eu sunt una (=în unire cu) Tatăl”

    ”Egal” şi cu ”una”(unire) nu sunt sinonime, şi au înţeles diferit!
    doar cunoşti mai bine ca mine ”limba română”…!

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Deci Tu recunoști că există un singur Mântuitor. Acum am o întrebare: Despre Cine vorbește Biblia că este Singurul Creator și singurul Mântuitor? Despre Fiul, sau despre Tatăl? Și atunci de ce este prezentat Dumnezeu ca fiind „singurul Mântuitor, prin Iisus Christos…”?

    Aici şi se află adevărul despre Dumnezeu: Iată cum eu cred, şi dacă cred greşit, corectează-mă cu ”Stă scris”

    Eu cred că şi Tatăl este Mântuitor şi Fiul este Mântuitor…
    Însă Mântuirea vine de la Tatăl, El a plănuit aşa tip de răscumpărare pentru om, iar Fiul a fost deacord când Tatăl ia făcut cunoscut planul şi astfel au împlinit mântuirea!

    Ef 1:9 căci a binevoit să ne descopere taina voiei Sale, după planul pe care-l alcătuise în Sine însuşi,
    Ef 1:10 ca să-l aducă la îndeplinire la plinirea vremilor, spre a-Şi uni iarăşi într-unul în Hristos, toate lucrurile: cele din ceruri, şi cele de pe pământ.

    Acum iată de ce nu adopt Trinitatea:
    Fiindcă ea neagă marele sacrificiu a-L Tatălui!!!
    şi nu crede că Fiul este Fiul Tatălui înainte de a veni pe pământ, ci spune că El are doar numele de Fiu şi a jucat un rol de Fiu ca şi un ”Artist”

    Bine, orişicum după Trinitate se mai zăreşte suferinţele Lui Isus pentru noi…
    Dar ce dragoste ne-a arătat Tatăl??? înainte ca Isus să vină? ce a suferit El dacă nu-i era Tată ci avea doar rolul de Tată?

    Ştim că Avram a suferit în sine chiar mai mult când era pe drum înspre munte, înainte de a se aduce jertfa…
    Atunci îngerii au înţeles planul de mântuire, pe munte…
    Dar ce au înţeles ei după crezul trinitarian? Că Tatăl va fi tată? Ce Avram a devenit tată după ce a ascultat glasul Domnului de a-l aduce jertfă pe Isac???

    Dacă aţi înţelege dragostea Tatălui şi aţi şti că sacrificul Lui a fost chiar mai mare decât cel nespus de mare a Fiului!!!
    Aceasta a putut înţelege Avram!…

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Autorii au folosit limbajul dorit de ei, uneori au ales o formă sau alta din motive stilistice, așa cum facem și noi astăzi.

    fii atent cu Cuvântul Lui Dumnezeu! Că nu autorii au vorbit şi ei nu au ştiut cum mai bine să se exprime, ci a vorbit Acela care ştie ce spune şi Cuvântul Lui rămâne în veac!!!

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Dar după ce Iisus zice: „Eu stau la ușă și bat”, Ioan continuă: „Cine are urechi, să audă ce ZICE BISERICILOR DUHUL.”

    Aş vrea aici să ştiu dacă înţelegi cine este Bisericilor Duhul sau doar ai vrea să ne încurci minţile…

    Iată Cine este Bisericilor Duhul:
    Ap 1:1 Descoperirea lui Isus Hristos, pe care I-a dat-o Dumnezeu, ca să arate robilor Săi lucrurile care au să se întâmple în curând.

    Ioan scrie ceia ce ia spus Isus şi nu altcineva! Mai mult de atât sfeşnicul cu şapte braţe îl reprezintă pe Isus! El este trupul Bisericii, în toate cele şapte etape!

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Cei care doresc să înțeleagă totul repede și fără eforturi, să găsească peste tot forumulele exacte și stereotipele pe care le pretind de o parte sau de alta a unei dispute, rămân cu fixațiile lor.

    Dacă declaraţiile noastre sunt simple şi răspundem cu versete iar nu cu explicaţii filozofice, aceasta nu înseamnă că studiem pe deasupra, ba chiar doresc cât mai mult să văd cum Biblia se explică pe ea singură…

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Unitarianismul este suficient de simplist ca să nu mai ai nevoie de cugetat. Iar binitarianismul este la fel de paradoxal ca și trinitarianismul, numai că nu recunoaște dumnezeirea și / sau personalitatea Duhului Sfânt, iar în ce privește dumnezeirea lui Christos, se joacă cu cuvintele.

    Pe mine nu mă interesează toate denumirile acestea (unitarieni, arieni, semiarieni, binitarieni, trinitarieni, semitrinitarieni, trieni…etc) care apar zi de zi, eu cred în Cuvântul Lui Dumnezeu şi am credinţa Lui Isus, iar un nume nou doar Dumnezeu ne va da dacă vom face voia Lui!

    Şi despre Isus Hristos cred cu toată inima că este Fiul Lui Dumnezeu! iar nu un artist din Holliwood care a jucat rolul principal în filmul: Mântuirea!

    Cât despre Duhul Sfânt mă voi stărui să-I evit descrierea, natura, forma… Şi cu ceia ce ne este scris voi încerca să răspund!

    Quote:
    da, este şi pentru mine un paradox în Biblie, iată-l: Matei 28:19 în comparaţie cu toată Biblia înafară de 1Ioan 5:7 care are legătură cu Matei 28:19 şi nu este nici un paradox între aceste două versete…

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Nu este nici un paradox, bineînțeles. Unul este adăugat, și toți teologii recunosc că este adăugat, iar celălalt este original, și toate manuscrisele mărturisesc că este original. Există și te-ologi de doi lei care presupun că versetul trebuie să fi fost adăugat, dar asta numai pentru că intră în conflict cu erezia lor antitrinitariană.

    Dacă acest ”unul” (1ioan 5:7) este adăugat… înseamnă că cel care l-a adăugat este ”antihrist” nu? da pentrucă a schimbat Cuvântul… Iar dacă se mai găseşte în Biblie încă un verset de asemenea caracter celui care Dumnezeu îi va adăuga urgiile Sale, ce concluzie trebuie să ne luăm?

    Anduraru a scris:

    Quote:
    ….„Deaceea, tocmai pentru că ziceți !vedem!, păcatul vostru rămâne!

    Fie ca Domnul să ne ajute ca să răspundem: Stă scris! Căci atunci când Satan l-a ispitit pe Isus şi a zis: „Dacă eşti Fiul lui Dumnezeu, aruncă-Te jos; căci este scris: „El va porunci îngerilor Săi să vegheze asupra Ta; şi ei Te vor lua pe mâini, ca nu cumva să Te loveşti cu piciorul de vreo piatră.”

    Isus nu S-a îndreptăţit spunând: acolo autorul a folosit limbajul dorit de el…

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    Despre Creator înafară de versetul de la Geneza 1.26, avem o dovadă mai mare care şi mai înainte am spus că se află în porunca 4-a.
    ea spune că Dumnezeu este Creatorul şi arată cine este creatorul la Ap 14:1 Apoi m-am uitat, şi iată că Mielul stătea pe muntele Sionului; şi împreună cu El stăteau o sută patruzeci şi patru de mii, care aveau scris pe frunte Numele Său şi Numele Tatălui Său.

    Aici vedem conţinutul Sigiliului!!! Autoritatea creatorului!

    Şi solia pentru noi este: Ap 14:7 închinaţi-vă Celui ce a făcut cerul şi pământul, marea şi izvoarele apelor!”

Vizualizare 7 articole - 50 la 56 (din 78 în total)
  • Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.