decembrie 2018
D L Ma Mi J V S
« nov.    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Familia

Statistici forum

Utilizatori înregistrați
208
Forumuri
25
Subiecte
62
Răspunsuri
588
Etichete subiect
6

Categorii

Arhive

Loading...
Home/Articole/CONFESIONAL/Studii adventiste/Unitate și provocări/Doctrinele distinctive ale grupului dizident GSM 1888

Doctrinele distinctive ale grupului dizident GSM 1888

Declarație trimisă de un fost membru al GSM 1888. Textul nu-mi aparține, dar ideile, în măsura în care le-am verificat, le recunosc ca reprezentând corect teologia acelei mișcări. Dacă există undeva vreo greșeală, vă rog să mă atenționați.

  1. Grupul de Studiu Minneapolis 1888 susține că solia lui A.T. Jones şi E.J. Waggoner ar fi fost descoperirea faptului că Dumnezeu nu nimiceşte — o susținere complet falsă.
  2. Grupul GSM susține că solia predicată de A.T. Jones şi E.J. Waggoner — solia îngerului al treilea — NU ar fi fost îndreptăţirea prin credinţă, ci neprihănirea lui Hristos, ca şi când ar fi două lucruri total diferite. În sprijinul acestei susțineri se prezintă o traducere incompletă, eronată a paragrafului din TM 91​:

„Domnul, în marea Sa îndurare, a trimis poporului Său o foarte preţioasă solie prin fraţii Waggoner şi Jones. Această solie urmăreşte să aducă mai proeminent în faţa lumii pe Mântuitorul răstignit, jertfa pentru păcatele întregii lumi. Ea invită poporul să primească neprihănirea lui Hristos. Aceasta este solia pe care Dumnezeu a ales-o să fie dată lumii. Este solia îngerului al treilea, care trebuie proclamată cu voce tare şi însoţită de revărsarea Duhului Său în măsură bogată” (TM 91).

Iată citatul tradus corect:

„În marea Sa milă, Domnul Hristos a trimis solia cea mai preţioasă prin fraţii Waggoner şi Jones. Această solie a avut scopul de a-L aduce în atenţia oamenilor pe Mântuitorul înălţat ca jertfă pentru păcatele întregii lumi. Ea a prezentat îndreptăţirea prin credinţa în Garantul divin, a invitat oamenii să primească neprihănirea lui Hristos, care se manifestă prin ascultarea de toate poruncile lui Dumnezeu. Mulţi L-au pierdut din vedere pe Domnul Isus. Ei aveau nevoie să li se îndrepte privirile spre Persoana Sa divină, spre meritele Sale şi spre iubirea Sa neschimbătoare faţă de familia omenească. Toată puterea este dată în mâinile Sale, ca să le poată împărţi oamenilor daruri bogate, împărtăşindu-i omului neajutorat darul nepreţuit al neprihănirii Sale. Aceasta este solia pe care Dumnezeu ne-a poruncit s-o vestim lumii. Este solia îngerului al treilea, care trebuie să fie proclamată cu glas tare şi să fie însoţită de revărsarea Duhului Său într-o mare măsură.” — E.G.White, TM 91.2

  1. Grupul de Studiu Minneapolis 1888 susține că apostolul Iacov ar fi apostaziat și că ar fi trecut de partea iudaizanților, iar epistola sa devine astfel neinspirată (nefiind decât un raport istoric al controverselor bisericii primare). Ba mai mult, se susține că epistola lui Iacov ar fi în opoziție cu evanghelia predicată de Pavel în toate epistolele sale. Astfel, împlinirea legii şi faptele bune nu au nici un loc în evanghelie, conform gsm1888.
  2. Grupul de Studiu Minneapolis 1888 nu crede în valoarea sfinţirii şi nici în lucrarea de creştere în Hristos, pe care le numeşte „evoluţionism” sau „experienţă a vechiului legământ”
  3. Grupul de Studiu Minneapolis 1888 crede că Fiul lui Dumnezeu – „Cuvântul” a fost sacrificat „înainte de întemeierea lumii” şi a dispărut pentru totdeauna, iar Isus din Nazaret este doar un simplu om făcut părtaș de natură divină, în care Dumnezeu şi-a pus Spiritul Lui şi neprihănirea Sa şi care a devenit astfel moștenitorul Cuvântului.
  4. Grupul de Studiu Minneapolis 1888 transmite ideea că Hristos nu a intrat într-un Sanctuar real din ceruri, şi nici că 1844 reprezintă anul când El a trecut din Sfânta în Sfânta sfintelor a Sanctuarului ceresc, ci că noi suntem Templul lui Dumnezeu, iar restul sunt doar figuri de stil.
  5. Grupul de Studiu Minneapolis 1888 predică un eveniment numit „Nunta” care ar reprezinta ziua ispăşirii pentru cei vii ca eveniment escatologic. Până la acel eveniment când omul devine părtaş de natură divină, implicit născut din nou şi sigilat, omului îi este imposibil să nu mai păcătuiască. De aceea, este inevitabil ca astăzi să trăim în păcat.
  6. Grupul de Studiu Minneapolis 1888 susține că nu avem nevoie de o relaţie cu Dumnezeu şi de a fi astăzi părtaşi de natură divină prin mijloacele harului, toate aceste nevoi spirituale urmând să fie împlinite „la nuntă”.
Comentează și pe facebook

Postează un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.