Tocmai mi-a fost recomandat un link la acest audio/video didactic pe YouTube: „The Rapture Vs. The Second Coming Of Jesus Christ.” Vorbitorul, care nu se prezintă, aduce următoarele contraste ca argument al separării în timp a celor două aspecte escatologice (Răpirea şi Parusia), afişându-le într-un tabel. Traducerea îmi aparţine:
Răpire
|
A Doua Venire
|
1 Tesaloniceni 4 „apare”
|
Apocalipsa 19 „se întoarce”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Replica mea este exprimată în următorul tabel care răspunde punct cu punct argumentelor de mai sus:
Răpirea (are loc la A Doua Venire)
|
A Doua Venire (implică/include Răpirea)
|
1 Tesaloniceni 4, „Parusia,” „coboară”
|
Apocalipsa 19, vine din cer (expresie similară)
|
1. Christos (1Tes 4:16) „se va coborî din cer” (καταβήσεται). El nu pune piciorul pe pământ, rămâne „în văzduh/nori” (4:17)
|
1. Cerul se deschide şi Christos (într-o imagine apocaliptică de război) vine pe un cal alb (Ap 19:11). Nu se menţionează o coborâre pe pământ. Scena este înalt simbolică. Nu are loc un război real între Cel Care Vine şi monstruoasa coaliţie.
|
2. Limbajul lui Pavel în 1Tes 4 este militar:
v. 14 ἄξει σὺν αὐτῷ (va lua cu El ca pradă sau prizonieri);
v. 16 κέλευσμα (ordin militar strigat); ἐν φωνῇ ἀρχαγγέλου (cu glas de arhanghel = în calitate de comandant suprem al îngerilor, cf. Ap 12:7; Da 12:1); ἐν σάλπιγγι θεου (cu trâmbiţă/goarnă dumnezeiască, cf. Ps 47:6; Ex 19:19; 20:18 = alarmă de deşteptare sau de luptă);
v. 17 ἁρπαγησόμεθα(vom fi răpiţi = adică eliberaţi rapid, pe neaşteptate. Un adevărat kommando aerian care eliberează (răpeşte) prizonierii răpiţi de terorişti (1Cor 15:26).
|
2. Imaginea războinicului nu este nici în contradicţie, nici în contrast cu aceea a izbăvitorului. Dimpotrivă, izbăvirea (eliberarea), în limbajul autorilor biblici, este o acţiune care se realizează prin luptă, de obicei cu concurs omenesc, dar în cazuri speciale, fără braţul omului.
|
3. Christos vine pentru a lua la Sine pe ai Săi, din moarte sau din viaţa muritoare.
|
3. Ce dovezi avem că venirea lui Iisus din Ap 19 este „CU Biserica”? Cei care-L urmează sunt numiţi „oştile cereşti,” adică îngerii Lui (1Împ 22:19; Iov 38:7), nu oameni. El a făgăduit că va veni „cu toţi îngerii Săi,” (Mt 25:31) nu cu Biserica; aceasta e în lume până la Parusie.
|
4. Va veni „cu dragoste şi compasiune” pentru ai Săi. Sugerează aceasta că nu ar putea avea o atitudine cu totul diferită faţă de vrăjmaşii Săi, în acelaşi timp?
|
4. „Cu mânie şi răzbunare” pentru duşmanii Săi şi ai poporului Său. Dragostea eliberatoare şi mânia răzbunătoare se vor manifesta în acelaşi timp, ca o judecată asupra tuturor, după caz.
|
5. Imaginile Mirelui şi Regelui nu sunt în contrast. În Cântarea Cântărilor, Mirele este Rege.
|
5. Imaginea regelui suprem din Ap 19 este în legătură cu scena din v. 6-8, unde începutul împărăţiei „Dumnezeului nostru Cel Atotputernic,” este numit „nunta Mielului.”
|
Referitor la teoria dispensaţionalistă a răpirii secrete, citiţi, vă rog, şi cartea lui Wohlberg.
Comentarii recente în articole