mai 2024
D L Ma Mi J V S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Familia

Statistici forum

Utilizatori înregistrați
2.854
Forumuri
25
Subiecte
62
Răspunsuri
588
Etichete subiect
6

Categorii

Arhive

Home/Forumuri/Cristina

Am creat răspunsuri în forum

Vizualizare 7 articole - 15 la 21 (din 24 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • Cristina
    Membru
    Post count: 25

    rdm a scris:

    Quote:
    ÎL puteți găsi în Cuvintele Domnului Isus:
    Matei 28:19
    Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh.

    Ioan 14:16
    Şi Eu voi ruga pe Tatăl, şi El vă va da un alt Mângâietor care să rămână cu voi în veac;

    Ioan 14:26
    Dar Mângâietorul, adică Duhul Sfânt, pe care-L va trimite Tatăl, în Numele Meu, vă va învăţa toate lucrurile, şi vă va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu.

    Ioan 15:26
    Când va veni Mângâietorul, pe care-L voi trimite de la Tatăl, adică Duhul adevărului, care purcede de la Tatăl, El va mărturisi despre Mine.

    Ioan 16:7
    Totuşi, vă spun adevărul: Vă este de folos să Mă duc; căci, dacă nu Mă duc Eu, Mângâietorul nu va veni la voi; dar dacă Mă duc, vi-L voi trimite.

    Ioan 16:13
    Când va veni Mângâietorul, Duhul adevărului, are să vă călăuzească în tot adevărul; căci El nu va vorbi de la El, ci va vorbi tot ce va fi auzit, şi vă va descoperi lucrurile viitoare.

    La Ioan 14:16 Cuvântul ”Mângâietor” are explcaţia jos la aceiaşi pagină în Biblie, sau traducerea din Greceşte ce înseamnă: Paraclet, apărător, ajutor.

    Acum citeşte toate versetele de mai sus cu traducerea mai originală, aşa cum o faci când e vorba de Numele Domnului…

    Dacă ai citi: Şi Eu voi ruga pe Tatăl şi El vă va da un alt ajutor!…

    Personal nu-mi fac concluzia de aici ca fiind vorba de ”un alt Mântuitor” ce a rămas cu noi după înălţarea lui Isus
    Ci acelaşi Isus a rămas cu noi, numai că în Duh iar nu în trup, aşa şi se leagă cu celelate versete din Biblie care spun:

    Ef 3:16 şi-L rog ca, potrivit cu bogăţia slavei Sale, să vă facă să vă întăriţi în putere, prin Duhul Lui, în omul dinlăuntru,
    Ef 3:17 aşa încât Hristos să locuiască în inimile voastre
    prin credinţă; pentru ca, având rădăcina şi temelia pusă în dragoste,

    Dacă ne-a fost trimis ”Altul” care nu este Hristos…. de ce totuşi Hristos ne este acest Mângâietor?

    Ap 3:20 Iată Eu stau la uşă, şi bat. Dacă aude cineva glasul meu şi deschide uşa, voi intra la el, voi cina cu el, şi el cu Mine.
    Ap 3:21 Celui ce va birui, îi voi da să şeadă cu Mine pe scaunul Meu de domnie, după cum şi Eu am biruit şi am şezut cu Tatăl Meu pe scaunul Lui de domnie.

    Cine bate astăzi la uşă??? Dacă vreţi să spuneţi că Isus bate prin a treia persoană… atunci de ce să nu fi scris direct că Tatăl bate la uşă? sau Dumnezeirea bate la uşă…

    pe când nu este aşa… ci El Isus încă mijloceşte înaintea Tatălui pentru noi! Şi El ne cheamă, nu altul… iar noi dacă deschidem uşa lui Isus, şi El va intra în inima noastră, atunci noi putem avea acces direct la Tatăl dacă Hristos este în noi şi noi în El…

    2Co 12:19 De multă vreme voi vă închipuiţi că, vrem să ne apărăm înaintea voastră! Noi vorbim înaintea lui Dumnezeu în Hristos; şi toate aceste lucruri, le spunem, preaiubiţilor, pentru zidirea voastră.

    Şi la urmă cât de mult nu aţi răsfoi Biblia pentru ca să apăraţi crezul în Trinitate, tot la Matei 28:19 rămâneţi… afirmând că acest crez se bazează pe toaată Biblia!

    da, este şi pentru mine un paradox în Biblie, iată-l: Matei 28:19 în comparaţie cu toată Biblia înafară de 1Ioan 5:7 care are legătură cu Matei 28:19 şi nu este nici un paradox între aceste două versete…

    şi scuze dacă am zis mai înainte că nu văd nici un paradox… acum văd unde este…

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Şi nu înţeleg de ce „declaraţia: Trei Fiinţe Coegale” ar fi un paradox.

    M-ai corectat gramatical, însă nu ai citat înţelesul complet la ceia ce am accentuat!.. B)

    Iată unde am zis că este paradox:
    Anduraru a scris:

    Quote:
    În cer sunt văzute, de-a lungul veşniciei, doar două Persoane divine. Cea de-a treia umple întreaga suflare şi face ca toate să se închine Tatălui şi Fiului.

    dacă a Treia Fiinţă are aspect exterior diferit de cele Două, atunci cum pot fi ”Trei Fiinţe Coegale”?

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    rdm a scris:

    Quote:
    Putem concluziona, cel puțin la momentul actual, că formula trinitară din Matei 28:19 are o bază textuală solidă și deci nu putem presupune că aceasta nu ar fi autentică.

    Chiar dacă ai ajuns la concluzia că nu a fost schimbat acest verset… baza solidă aparţine atunci Catolicilor, fiindcă versetul aşa cum sună în traducerile actuale, susţine Trinitatea după crezul Catolicilor, care spun că este doar o Fiinţă în Trinitate, pentrucă se vorbeşte doar de un nume şi nu de Trei! Şi chiar dacă după explicarea AZS – Iehova este numele dat celor Trei, aceasta nu înseamnă că fiecare nu mai are câte un nume propriu, de ex: Mesia este numele Fiului!
    Iar dacă Matei s-a exprimat mai bine decât Pavel (care spune: în Numele Lui Isus!)… era momentul ca în acest verset Matei să ne arate şi numele proprii ai celorlalţi doi! Fiindcă Pavel nu spune în Numele Fiului, (lăsându-ne să căutăm toată Biblia pentru a găsi care este Numele Lui) ci el vorbeşte deodată clar şi arată Numele Fiului!

    Cristina
    Membru
    Post count: 25
    Quote:
    În realitate, textul din Matei 28 nu se referă la mai multe nume, ci la un singur nume, întrucât în textul grecesc, nume este la singular (onoma, compară cu onomata, Ap 21:14).

    Atunci ar fi deci mai corect dacă astăzi la Botez s-ar spune: Te botez în Numele lui Iehova!?? (nu sunt Iehovistă, dar aşa văd că ar suna mai corect)

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Întrebarea mea a fost cum interpretezi această aparentă „Sfântă Doime”, în loc de Sfântă Treime”, având în vedere că trebuie să răspunzi la afirmaţiile biblice că Dumnezeu este UNUL SINGUR. Dacă îmi spui că sunt doi şi nu trei, n-ai realizat nimic. Taina, paradoxul rămâne la fel de mare….
    Cunosc din tinereţe toate aceste texte pe care mi le dai, nu este nevoie să-mi dai liste de texte. Mă interesează cum le armonizezi pe cele preferate, cu cele care nu-ţi plac. Altminteri degeaba îmi tot spui că nu există paradoxuri şi că Biblia este limpede – adică semi-aeriană!

    Voi încerca cu ajutorul Domnului şi cu ajutorul pe care El ni-l dă prin oameni devotaţi Lui… să legăm versete cu versete pentru a se evedenţia Aurul curat!

    Altfel solia pentru Laodicea ar fi în zadar! Şi la un timp nepotrivit!

    Fiindcă nu pot să admit că în Biblie sunt paradoxuri! Doar dacă s-a închis Harul pentru noi şi a dispărut Alifia pentru ochi!

    Deaceia dacă ne mai îngăduie Domnul azi să-L cunoaştem, doresc să arătăm lumii mărgaritarele de preţ al Lanţului Perfect după un studiu mai profund, fiindcă am promis şi pe alt forum, mă voi stărui!!!

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Şi dincolo de aceste explicaţii, rămâne încă un ocean de taină, pe care nici măcar nu-l putem aprecia cât este de mare. Fiinţa divină este învăluită în mister. Să acceptăm atunci ceea ce ne-a dezvăluit în Scriptură, chiar dacă are caracter paradoxal, aparent contradictoriu. Este Unul în trei Persoane. Una singură are trup omenesc, fiind în acelaşi timp Dumnezeu şi Om. Una singură este doar Dumnezeu, fără trup omenesc, dar descoperit cerului în chip / înfăţişare. Una singură este numai duh, fără trup şi fără înfăţişare. În cer sunt văzute, de-a lungul veşniciei, doar două Persoane divine. Cea de-a treia umple întreaga suflare şi face ca toate să se închine Tatălui şi Fiului.

    Ceia ce am evedenţiat în postarea ta, este întradevăr un paradox cu declaraţia: Trei Fiinţe Coegale!

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Christos este numit în unele locuri începutul „zidirii”, sugerând că ar fi prima creatură, iar în alte locuri este numit întâi-născut sau născut, sugerând că este Fiu, în timp ce în alte locuri este prezentat ca fiind fără început (Ev 7:3), Cel ce Este prin Sine Însuşi (Exod 3). Sunt aceste afirmaţii foarte simple şi clare, sau invită la înţelepciune şi cercetare ?

    Cu privire la Evrei 7:3 nu pot să spun că înţeleg acest verset, dar continui să-l studiez, pe când am totuşi o explicaţie în:
    Ps 110:4 Domnul a jurat, şi nu-I va părea rău: „Tu eşti preot în veac, în felul lui Melhisedec.” –

    credcă acest jurământ este similar cu: Col 1:19

    Iar despre Exodul 3 nu înţeleg cu ce susţine Trinitatea! Şi nu văd ca aici să arate că Fiul este prin Sine Însuşi, doar să fie în română ceva greşit!

    Cristina
    Membru
    Post count: 25

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Cred că e o temă suficientă. Dar pot să-ţi dau şi una mai uşoară, care te-ar pasiona şi mai mult. Biblia afirmă în unele locuri că există UN SINGUR Dumnezeu (Dt 6:4; 7:9; Mc 12:29; 1Cor 8:6; Gal 3:20; Ef 4:6; 1Tim 1:17; 2:5; Iac 2:10; Iuda 25). Pe de altă parte, trinitarienii, întemeiaţi pe versete ca acelea pe care le-am citat în alte locuri (Mt 28:19; 2Cor 13:14), precum şi pe afirmaţii separate făcute în Biblie cu privire la dumnezeirea lui Christos şi a Duhului Sfânt, au tras concluzia că Singurul Dumnezeu adevărat este manifestat în Trei individualităţi („persoane”) distincte.

    Dacă aceste versete (Mt 28:19; 2Cor 13:14) sunt baza Trinităţii, hai să le studiem mai mult!

    Tu spui despre Matei 28:19 următoarele:

    Dar în Matei 28:19 nu se poate pune întrebarea „care este numele Duhului?”, fiindcă aici nu este vorba de trei nume. În limba română este această confuzie, fiindcă NUME este şi la singular şi la plural. În limba greacă. în care a fost scris Noul Testament, singularul este ONOMA (un nume singur) şi pluralul ONOMATA (mai multe nume). În Ap 13:1 avem ONOMATA (mai multe nume), dar în Matei 28 avem ONOMA (un singur NUME). Aceasta ne învaţă că Tatăl, Fiul şi Duhul poartă un singur Nume, acela al Dumnezeului adevărat: Iahwé, Dumnezeul Preaînalt, Atotputernicul, SINGURUL DUMNEZEU ADEVĂRAT.

    Şi tu mai ziceai că Elohim este numele lui Dumnezeu la plural, acum zici şi de Iahwé…. este Acelaşi Iahwé şi Elohim?

    Deaceia aş vrea să ştiu dacă mă poţi ajuta cum sună în greacă textul de la In 17:3

    Anduraru a scris:

    Quote:
    Cei care resping dumnezeirea şi / sau personalitatea Duhului Sfânt (începând cu pneumatomahii din secolul al IV-lea), au decis că sunt numai Doi Dumnezei, Tată şi Fiu, într-o relaţie de subordonare.

    Despre faptul că sunt numai Doi am ca bază versete din Biblie şi nu este ideia mea!

    Za 6:12 Şi să-i spui: „Aşa vorbeşte Domnul oştirilor: „Iată că un om, al cărui nume este Odrasla, va odrăsli din locul lui, şi va zidi Templul Domnului.
    Za 6:13 Da, El va zidi Templul Domnului, va purta podoabă împărătească, va şedea şi va stăpâni pe scaunul Lui de domnie, va fi preot pe scaunul Lui de domnie, şi o desăvârşită unire va domni între ei amândoi.”
    (nu-i vorba de trei)

    2In 1:9 Oricine o ia înainte, şi nu rămâne în învăţătura lui Hristos, n-are pe Dumnezeu. Cine rămâne în învăţătura aceasta, are pe Tatăl şi pe Fiul.

    Iar că să credem că Duhul este o Fiinţă asemenea Tatălui şi Fiului(o persoană distinctă) trebuie să găsim unde în Biblie arătă că El deasemenea are trup

    Dacă nu are trup nu poate fi o Fiinţă completă! ci aparţine unei Fiinţe!

    Lu 24:39 Uitaţi-vă la mâinile şi picioarele Mele, Eu sunt; pipăiţi-Mă şi vedeţi: un duh n-are nici carne, nici oase, cum vedeţi că am Eu.”

    Pe când chiar şi despre Tatăl sunt multe versete care arată că are trup, de exemplu scrie că are Cap, ochi, inimă, rărunchi, piept, mâni, picioare…etc

Vizualizare 7 articole - 15 la 21 (din 24 în total)