septembrie 2020
D L Ma Mi J V S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Familia

Statistici forum

Utilizatori înregistrați
50
Forumuri
25
Subiecte
62
Răspunsuri
588
Etichete subiect
6

Categorii

Comentarii recente în articole

Arhive

ACASĂ Forumuri FORUMS DIVANUL TORNA FRATRE Mileniul Apocalipsei Judecarea îngerilor

Etichetat: , ,

Vizualizare 7 articole - 1 la 7 (din 10 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • iostar
    Membru
    Post count: 3
    #277 |

    Apostolul Pavel scrie în 1 Corinteni 6, că „sfinţii”, aşa cum numea el pe credincioşi, „vor judeca lumea”, şi de asemenea „pe îngeri”. Ce înseamnă această judecată a îngerilor? Ce părere aveţi?

    • Acest subiect a fost modificat acum 4 ani, 10 luni de Florin Lăiu.
    iostar
    Membru
    Post count: 3

    Trebuie să recunosc că este un subiect aproape nediscutat. Nu este un subiect foarte practic, dar ne poate ajuta să înțelegem mai bine pe Dumnezeu, ceea ce are și dimensiuni practice. Eu m-aș întreba, mai întâi, de ce îngerii trebuie să fie judecați de oameni. Vor fi oamenii cumva mai presus de îngeri? Sau ce anume îi califică pentru o asemenea poziție?În fine, m-aș întreba, de asemenea, care îngeri vor fi judecați de sfinți și de ce. Aștept o replică de la oricine, și în special de la Polihronu.

    (Postarea aparține lui Anduraru. IoStar a fost implicat numai tehnic. Thanks IoStar !)

    Florin Lăiu
    Keymaster
    Post count: 164

    iostar a scris:

    Quote:
    1. […] De ce îngerii trebuie să fie judecați de oameni [?]. Vor fi oamenii cumva mai presus de îngeri? Sau ce anume îi califică pentru o asemenea poziție?
    2. […] care îngeri vor fi judecați de sfinți și de ce? […]

    Dragă iostar, subiectul propus mi se pare foarte incitant din punct de vedere teologic. Nu am făcut un studiu personal satisfăcător al tuturor aspectelor implicate, dar din primul capitol al Epistolei către Evrei ar părea să reiasă ideea că, deoarece Iisus, ca om, a fost înălţat, prin moarte şi înviere, mai presus de îngeri, o soartă similară vor avea cei răscumpăraţi de El, care sunt „un singur trup” cu El. În Ev 1:14, îngerii sunt prezentaţi ca slujitori ai viitorilor moştenitori. „Nu unor îngeri a supus El [Dumnezeu] lumea viitoare (Ev 2:5).
    În vers. 7-8, se afirmă că Dumnezeu a făcut pe om „pentru puţină vreme mai prejos de îngeri” (autorul epistolei citează după traducerea greacă, diferită aici de textul ebraic). În final, argumentul autorului se îndreaptă spre ideea că Iisus a fost un timp mai prejos de îngeri (ca om), dar triumful Lui (ca om) L-a aşezat mai presus de îngeri, şi într-o bună zi, nu doar El, ci şi cei care sunt răscumpăraţi de El, care sunt numiţi „fraţii” Lui, vor împărtăşi aceeaşi soartă.
    Iisus spunea că fiii viitorului eon vor fi „ca îngerii” (Mt 22:30). În ce sens? Ceea ce spune El implică şi realitatea fizică în oarecare măsură, sau în aparenţă, fiindcă menţionează că moştenitorii vieţii viitoare „nu se vor însura şi nu se vor mărita”. Ar putea avea legătură această idee cu subiectul nostru?
    Ideea din Evrei 1 este o posibilă explicaţie. Acest destin al preeminenţei sfinţilor asupra îngerilor în lumea viitoare le-ar da calitatea de a judeca pe îngeri. Sunt tentat să cred că acest primat al sfinţilor (mântuiţilor) este strict legat de lumea aceasta, care a fost încredinţată lui Adam ca vicerege al lui Dumnezeu şi (după uzurparea acestei poziţii de către Satan), transferată apoi lui Iisus, Cel de-al Doilea Adam. Astfel lumea aceasta este restaurată şi restituită Omului, după ce monştrii apocaliptici vor fi fost învinşi definitiv.
    Personal, mă jenez să anticip o asemenea situaţie, adică să am o onoare mai mare înaintea lui Dumnezeu, decât îngerul anonim care m-a slujit o viaţă, la porunca lui Dumnezeu, care asemenea unui sclav pedagog sau ca un servitor boieresc, m-a tratat ca fiu moştenitor al Stăpânului, iar el… rob. Şi după toate, să admit că această ordine ierarhică se va pecetlui în viaţa viitoare? Este posibil totuşi, acest scenariu. Şi să nu uităm că, după încheierea Judecăţii mileniale, nu se va mai face distincţia aceasta spirituală între „cer” şi „pământ”, cerul fiind acum locul lui Dumnezeu, iar pământul — locul omului (Ps 115:16). La venirea lui Iisus, pământenii vor fi duşi în cer ca într-un loc care ar fi căminul lor (Ierusalimul, Sionul, etc.), iar după perioada milenială a şederii acolo, toate aceste realităţi cereşti, împreună cu Dumnezeu Însuşi şi cu Christos, vor coborî pe pământul înnoit, pentru totdeauna. Altfel spus, dacă mai întâi pământul a fost înălţat la nivelul cerului (prin învierea şi înălţarea sfinţilor), la sfârşitul mileniului are loc reversul: cerul se coboară pe pământ pentru totdeauna (Ap 21-22). Aceste consideraţii mă împiedică să vorbesc despre destinul celor din cer şi al celor de pe pământ în mod separat. Este foarte posibil ca, în semn de compensaţie, Dumnezeu să onoreze pe credincioşii Lui, care au înfruntat aici o viaţă dificilă în lupta cu răul, dându-le o răsplată mai mare decât a îngerilor.
    Ce părere ai?

    SJ
    Membru
    Post count: 6

    Cum au inteles Parintii si crestinii antici

    Quote:
    6:3 Judging Angels

    Believers Are to Judge Angels. Ambrosiaster: Angels are to be judged by us in the same way as the world is to be judged. Commentary on Paul’s Epistles.8

    Whether Demons Will Be Judged. Chrysostom: Some people say that Paul was thinking of corrupt priests when he said this, but that cannot be right. He is really talking about the demons. Homilies on the Epistles of Paul to the Corinthians 16.5.9

    False Teachers to Be Judged. Severian of Gabala: Paul is not talking here about real angels but about the priests and teachers of the people who will be judged by the saints because of their false teaching about Christ. Pauline Commentary from the Greek Church.10

    Are These Demons Who Were Once Angels? Theodoret of Cyr: By “angels” here, Paul means demons who once were angels. Commentary on the First Epistle to the Corinthians 195.11

    Participating with Christ in Judgment. Cassiodorus: Who can conceive of such a miracle? Who can mentally grasp such great glory? … All participate with Christ in judgment who do not oppose his commands, for with the devoted they too will share in his decisions. Explanation of the Psalms.12

    Bray, G. L. (1999). 1-2 Corinthians. Ancient Christian Commentary on Scripture NT 7. (51). Downers Grove, Ill.: InterVarsity Press.

    Florin Lăiu
    Keymaster
    Post count: 164

    Dragă SJ

    Mulţumesc pentru informaţii şi referinţe. Comentariile părinţilor care cred că este forba despre îngeri (căzuţi) sunt de bun simţ în acest caz. Chiar şi cele care susţin că este vorba de persoane, („preoţi”/presviteri sau învăţători — că episcopi nu puteau fi, se înţelege! :) ), sunt interesante prin aceea că atestă ceea ce eu bănuiam mai demult, sau mai precis ştiam doar prin prisma comentariilor la Apocalipsă: că ánghelos era folosit în sens figurat cu referire la reprezentanţi ai Bisericii.

    Întrebarea pusă de autor în engleză „Are These Demons Who Were Once Angels?” trădează o citire a termenilor biblici cu sensul pe care l-au căpătat mai târziu. „Îngerii”, în Biblie sunt, la început, „soli” / „reprezentanţi”, fie oameni, fie fiinţe cereşti. Mai târziu, termenul se aplică la fiinţele spirituale, supraomeneşti, prin excelenţă, îngeri buni sau îngeri rău (un „sol al Satanei”, „Balaurul şi îngerii lui”). Deja în NT sensul supraomenesc al termenului este predominant. Mai târziu, în creştinătate, îngerii sunt în mod exclusiv spiritele rămase fidele lui Dumnezeu, confundate uneori cu sufletele de copii, de unde probabil şi imaginea lor clasică din picturile latine. Îngerii denumesc astăzi o frumuseţe feminină superlativă, o fantomă străvezie care ar fi intervenit în viaţa cuiva, etc. În toate cazurile, îngerii sunt fiinţe pozitive astăzi. Demonii sunt opusul lor. Dar NT încă nu făcea această distincţie tranşantă. Observă te rog cum denumirile „îngerii, stăpânirile şi puterile” denumesc atât pe îngeri buni, cât şi pe cei răi.

    Cred că nu există motive să credem că termenul „înger” este folosit în 1 Cor 6 cu sens figurat (aplicat la o fiinţă umană), la fel cum nici în 1Cor 11, în expresia „din cauza îngerilor”, nu poate fi vorba de fiinţe omeneşti.

    Dar întrebarea care urmează, şi despre care nu sunt conştient dacă şi-a mai pus-o cineva, este: „Vor fi judecaţi oare numai îngerii rebeli?” Poate părea stranie întrebarea mea, dar am motive serioase s-o pun în discuţie.

    Anonim
    Inactiv
    Post count: 99

    1 Corinteni 6:2-3

    Referitor la textul de mai sus, semnificatia , asa dupa cum o percep eu din context ( si stim cat de contextuale sunt afirmatiile biblice ) s-ar concretiza in desele dispute pe care le aveau cei din Biserica, care isi facusera aproape un obicei din a apela la serviciile judecatoriilor laice , adica la cei necredinciosi, pentru a-si face dreptate. Suparat apostolul ii mustra, si incearca sa le invie constiinta responsabila, de Trup al lui Christos, in fata lumii. Nu este permis necredinciosilor sa stabileasca dreptatea in Adunarea celor rascumparati de Fiul lui Dumnezeu. Este cert ca acesti credinciosi nu aveau suficienta maturitate spirituala de aceea se comportau ca niste copilasi mofturosi.
    Iata cum aseaza apostolul lucrurile: ” Nu stiti ca sfintii vor judeca lumea?” Da, cei credinciosi vor imparati cu Domnul lor in viata viitoare, si ,probabil, vor fi partasi la toate deciziile Imparatiei. Apoi: ” Nu stiti ca noi vom judeca pe ingeri?” Aici apostolul cred ca se refera ( contextul fiind „lumea” ) la ingerii rai, neascultatori, adica la spiritele rele care opereaza in aceasta lume. Cu alte cuvinte, cred ca apostolul vrea sa sublinieze aici autoritatea Bisericii. Cata vreme este pe pamant, Biserica lui Christos trebuie sa limiteze lucrarile raului. Daca nu ar fi o Biserica a lui Christos pe acest pamant, satan si ingerii lui ar face ravagii. Numai Poporul lui Dumnezeu , prin Spiritul Sfant, ii poate limita puterea. Si cred, pana la urma, ca acesta este rolul Bisericii, in marea confruntare dintre Bine si rau. Este foarte clar ca atunci cand va fi judecata lumea, vor fi judecate si spiritele care au devastat-o, iar copiii Tatalui, alaturi de Fiul Sau, vor face parte din acest tribunal ceresc. Iata ce le promite ISUS alesilor Sai in Luca 22:28-30 : …” ca sa mancati si sa beti la masa Mea in Imparatia Mea, si sa sedeti pe scaune de domnie ca sa judecati pe cele 12 semintii ale lui Israel”. Extraordinar, ce lucruri mari ne asteapta!

    Este posibil sa fie judecati si ingerii cei buni insa, mai curand, pentru promavare in ierarhia Cerului ( cred ca in Cer este foarte multa ordine, si o disciplina care se pastreaza in cea mai armonioasa relatie de Iubire). Ei sunt acele fiinte celeste care-L slujesc pe Dumnezeu fara sa oboseasca, cu o mare reverenta ( Isaia 6 ). De asemenea ei ne slujesc cu o mare dragoste, sunt sigura, si pe noi oamenii. Stim ce-a vazut profetul Elisei, si slujitorul lui ( 2 Imparati 6: 17). Acesta este doar un exemplu. Slava lui Dumnezeu!

    Pentru ca antelocutorii mei au exemplificat si o scurta bibliografie… stiu ca Billy Graham are o carte foarte buna despre ingeri, intitulata: ” Ingerii, mesagerii lui Dumnezeu” , in care el incearca sa explice cine sunt de fapt aceste fiinte cu trup de lumina, bune si ocrotitoare.

    Florin Lăiu
    Keymaster
    Post count: 164

    OTNIELA a scris:

    Quote:
    …..Nu este permis necredinciosilor sa stabileasca dreptatea in Adunarea celor rascumparati de Fiul lui Dumnezeu. ……. Aici apostolul cred ca se refera ( contextul fiind „lumea” ) la ingerii rai, neascultatori, adica la spiritele rele care opereaza in aceasta lume. Cu alte cuvinte, cred ca apostolul vrea sa sublinieze aici autoritatea Bisericii. Cata vreme este pe pamant, Biserica lui Christos trebuie sa limiteze lucrarile raului. ……….. Este foarte clar ca atunci cand va fi judecata lumea, vor fi judecate si spiritele care au devastat-o, iar copiii Tatalui, alaturi de Fiul Sau, vor face parte din acest tribunal ceresc. Iata ce le promite ISUS alesilor Sai in Luca 22:28-30 : …” ca sa mancati si sa beti la masa Mea in Imparatia Mea, si sa sedeti pe scaune de domnie ca sa judecati pe cele 12 semintii ale lui Israel”. Extraordinar, ce lucruri mari ne asteapta!
    Este posibil sa fie judecati si ingerii cei buni insa, mai curand, pentru promavare in ierarhia Cerului ….
    Pentru ca antelocutorii mei au exemplificat si o scurta bibliografie… stiu ca Billy Graham are o carte foarte buna despre ingeri, intitulata: ” Ingerii, mesagerii lui Dumnezeu” , in care el incearca sa explice cine sunt de fapt aceste fiinte cu trup de lumina, bune si ocrotitoare.

    Mulțumesc, Domniță Otniela, pentru intervenție, și mai ales pentru calitatea, nu doar spirituală, cât și teologică a replicii.
    Am văzut cartea lui BG undeva în State, am răsfoit-o, dar nu-mi amintesc să fi citit ceva, eram supraîncărcat cu tipărituri teologice și religioase, și mulțumit cu ce știam despre îngeri. De asemenea, îmi amintesc că există și o carte adventistă cu titlul Serviciul îngerilor, mult lăudată și cu mai mult de un secol mai veche decât a lui BG, pe care nu am citit-o încă, deși este un subiect fascinant pentru mine. Dar am găsit în Scriptură baza unor informații pe care le știu de la mama, și am găsit în Biblie chiar mai mult, ceea ce nu mi-a spus nimeni. Nu e vorba de doctrine de viață și de moarte în acest caz, ci de informații care luminează și mai mult imaginea subiectivă despre Dumnezeu.
    În ce privește problema proceselor din Corint, care este foarte actuală dealtfel, este perfect adevărat că acesta este contextul în care Pavel vorbește despre rolul celor mântuiți. (De fapt, nu amestecul celor din afară este condamnat aici, ci procedeul celor dinăuntru, care își fac de râs Biserica și pe Christos, apelând la curțile omenești. Să ne amintim că atunci nu existau procese de genul acționării în judecată pentru reglementarea unor situații legale, așa cum este astăzi cazul, că singura soluție pentru rezolvarea problemei este să ți se rezolve problema la tribunal, Biserica nu are nici o autoritate în a-ți judeca un caz între tine și stat, sau când sunt implicate instituții. Pavel se referă la procesele dintre persoane, în cauze care puteau fi rezolvate în Biserică. Dar există și situații când creștinii nu apelează la justiție, însă justiția vine peste ei în mod legitim. Sau ce să facă sfântul care și-a epuizat imaginația căutându-și dreptatea pe la porțile Bisericii, dar s-a întors cu răspunsuri duhovnicești, fără soluții concrete? Mai mult, există și problema că Biserica nu are adevărate curți de judecată, cu oameni calificați ca să facă dreptate în orice situație, de exemplu, încurcături cu privire la proprietăți etc…)
    Ca să fiu puțin rău, aș spune, „Ce bine că au existat și asemenea probleme, că altfel fratele Pavel nu s-a obosit să ne țină o predică pe subiectul judecății sau al îngerilor.. El doar întreabă retoric: „Nu știați că….?”, adică acestea erau lucruri care fie existau deja în Scripturi, fie se predicaseră în Biserici, și trebuiau să fie arhicunoscute. Cred că în ce privește judecarea lumii de către sfinți (toți credincioșii mântuiți) există informații în ambele testamente ale Bibliei. Dar cu privire la o judecată a îngerilor, nu-mi amintesc să mai fi găsit ceva asemănător. Nici chiar Apocalipsa nu vorbește. Spune undeva Isaia că și oștirea de sus va fi judecată, în context se vorbește și despre bătrânii Lui, dar nu am studiat suficient pasajul acela ca să pot spune sigur că în judecarea oștirii cerești sunt implicați sfinții. (În momentul acesta scriu de pe un laptop, nu am acces imediat la Biblie, și nu am în minte referința exactă, dar sunt sigur că o veți găsi. Dacă nu, voi reveni mai târziu cu ea.

    În ce privește judecarea îngerilor răi de către sfinți, este adevărat că Biserica a primit putere asupra lor (să-i scoată din teritoriu….), ceea ce s-ar putea numi judecată, dacă vrem, dar aici în context, Pavel folosește timpul viitor și se referă cu siguranță la aceeași judecată escatologică în care așezase el lumea. Trebuie să recunosc că a fost o surpriză foarte plăcută pentru mine includerea îngerilor buni în acest scenariu. Întrebarea mea fusese mai mult decât retorică, fiindcă voiam să testez dacă mai înțelege cineva la fel, deoarece această idee încă nu am întâlnit-o la nimeni. Mai întâi, să ne fie clar că judecata, în Biblie, nu înseamnă condamnare sau pedeapsă decât în unele pasaje (nu pot spune acum care sunt mai multe). Dar sensul normal al cuvântului este acela de proces judiciar prin care se face dreptate tuturor părților implicate. Judecata lui Dumnezeu apare în Apocalipsa 14 ca punct culminant al Evangheliei veșnice, nu doar pentru că aduce pedeapsa asupra Babilonulu, asupra fiarelor, coarnelor, balaurului etc., ci și pentru că ea justifică în mod oficial pe adevărații sfinți și stabilește răsplata lor diferențiată, așa cum învață Domnul Christos. Deja ați răspuns pozitiv la întrebarea mea sugestivă cu privire la îngerii buni. Dacă sfinții sunt judecați ca să fie justificați și răsplătiți, de ce n-ar fi și judecata îngerilor, mai mult decât condamnarea îngerilor rebeli, să includă și justificarea și răsplătirea îngerilor buni ? Faptul că Pavel folosește aici cuvântul îngeri (angheloi), care este mai general, și care se folosește cu precădere pentru îngerii buni, pentru că aici nu folosește cuvinte ca „demoni” sau „duhuri rele”, mă face să cred că în mod intenționat a făcut-o. În alte locuri unde Pavel asociază aceste cuvinte (lumea, îngerii etc), o face de asemenea într-un mod inclusiv.
    Am să testez întrebarea aceasta și pe un grup mai mare de cititori ai Bibliei, ca să văd cum judecă creștinii în general. Mie mi se pare semnificativă și instructivă. Dacă îngerii participă la judecata lui Dumnezeu, atât în judecățile lui istorice, cât și în judecata escatologică (vezi Daniel 7), atunci de ce nu s-ar întâmpla și invers? Mă satisface mult ideea că și îngerii vor primi răsplătiri diferențiate prin judecată, nu doar oamenii. Și este foarte posibil ca răsplătirile acestea să nu se refere doar la promovarea ierarhică. Mi se pare că noi oamenii suntem prea obsedați de promovări de acest gen, în special pentru faptul că în lumea aceasta, dacă vrei să ai putere și tot felul de lucruri la dispoziție, trebuie să dai din coate să ajungi undeva mai sus pe scara socială sau politică. Nu-mi imaginez ce fel de răsplătiri ar putea primi un înger, cu atât mai mult, cu cât nici răsplătirile pregătite pentru sfinți nu le știu prea bine (afară de grade ierarhice !!!), dar sunt bucuros că Dumnezeu, care nu are nici o obligație față de nimeni, pregătește și răsplătiri. De asemenea, cred că este frumos și că Dumnezeu nu a descoperit în ce constă aceste răsplătiri, dincolo de primirea nemuririi (egală pentru toți sfinții!) și dincolo de ierarhii (care pentru sfinți, oricum, încă de pe acest pământ, nu reprezintă principala fascinație.
    Și mai frumos decât orice mi s-a părut promisiunea lui Iisus din Joia Mare: „Eu mă duc să vă pregătesc un loc…” Multă vreme nu observasem contextul și credeam că Iisus vorbea aici despre înălțarea Sa. Când însă am observat că Iisus a spus aceste cuvinte imediat înainte de a intra în Ghetsemani, am fost copleșit de frumusețea afirmației. El Se ducea să ne pregătească loc (dreptul de a fi cetățeni ai noului Ierusalim), pe calea despre care vorbește în versetele următoare din Ioan 14… Calea care trecea prin Ghetsemani, pe la judecata nedreaptă, pe la Cruce, continua cu mormântul, învierea, arătările, înălțarea, mijlocirea Lui preoțească în Sanctuarul de sus, Judecata făcută în favoarea sfinților, primirea împărăției ți apoi revenirea (Mă voi întoarce și vă voi lua cu Mine…!”). Cea mai frumoasă răsplată este însă rezumată în cuvintele lui Iisus: „pentru ca acolo unde sunt Eu, să fiți și voi”. Interesant este că exprimarea aceasta se repetă în rugăciunea dn cap. 17, ceea ce înseamnă că Domnul nostru a dorit foarte mult ca să ne știe cu El acolo, în siguranță. Slavă Domnului pentru aceste descoperiri. Chiar dacă ele nu ne satisfac toată curiozitatea, ele ne satisfac setea după dreptate divină. Încăodată, mulțumesc pentru replică.

    Așadar, A+, domniță Otniela.

Vizualizare 7 articole - 1 la 7 (din 10 în total)
  • Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.