ACASĂ › Forumuri › FORUMS › EMMAUS › Daniel & Apocalipsa în Adventism › Sanctuarul şi Ziua ispăşirii › Structura sanctuarului ceresc = ?
-
AutorMesaje
-
#276 |
Ce ştiţi despre identitatea sanctuarului (templului) ceresc? Dar despre structura, topografia, mobilierul şi funcţionalitatea lui? Ce importanţă au pentru Dvs lucrurile acestea?
Frumoasă întrebare…
Apocalipsa identifică frumos Sanctuarul cu „ceva”, dacă acceptăm sau nu depinde de noi(să nu uităm de versetul: „Și nu am văzut niciun templu în EA”)!
Adevărul este că învățăm(nu e cumva un alt cuvânt-cheie? ) încontinuu din imagini, schițe, topografii, hărți…
Mulţumesc pentru răspuns. Parcă suntem în oglindă…
Am să-ţi trimit ceva pe email.Observ că nimeni nu este interesat de cele de sus. Are şi tăcerea un sens. Dar cum aţi interpreta faptul că pe vremea lui Samuel se vorbeşte despre templu ?
Quote:1 Samuel 1:9 Ana s’a sculat, dupăce au mîncat şi au băut ei la Silo. Preotul Eli şedea pe un scaun, lîngã unul din uşiorii Templului Domnului. 1 Samuel 3:3 … iar candela lui Dumnezeu nu se stinsese încă; şi Samuel era culcat în Templul Domnului, unde era chivotul lui Dumnezeu.De data aceasta este vorba de cele de jos, aşa că un răspuns trebuie să primesc !
Mi se pare mie sau regimul era mai puțin „restrictiv”? Și unde era culcat Samuel, în Sfânta sau în Sfânta Sfintelor? Cum stătea el acolo?
Nu cred că putea fi culcat în cort. Cine i-ar fi permis? Legea lui Moise interzicea accesul în Sanctuar. Doar preotul intra pentru slujba de utrenie şi vecernie, sau pentru slujba specială de sărbători. În rest, nimeni nu intra. Fiii lui Eli au intrat şi au luat chivotul, trecând peste porunca lui Dumnezeu. Cu asta au pus capăt purtării lor corupte.
Ceea ce mi se pare însă interesant, este că această relaţie dintre adormirea în incinta unui templu şi primirea unor revelaţii în vis din partea divinităţii venerate în templul respectiv, este un motiv frecvent întâlnit la diferite popoare antice. După Legea lui Moise, nu era legiferată o asemenea formă de revelaţie. Dar nici nu era interzisă în mod expres. Ca şi cu tragerea la sorţi, care este obicei păgân, în câteva ocazii speciale a fost folosit şi de Dumnezeul lui Israel, poate tocmai pentru că era popular, acceptat, dar şi pentru a arăta că El este deasupra hazardului.
Referitor la problema semnalată de mine, a numi cortul din Şilo „templu”, este absolut nepotrivit. Dar sensul propriu al termenului este acela de „palat”, folosit aici metaforic pentru locuinţa Marelui Împărat, indiferent cum ar arăta ea. Expresia „în templu” adesea se înţelege ca o referire la întreaga incintă (cetatea templului, cu locuinţele mărginite cu zidul, deci cu referire la curte, pridvoare etc. Samuel putea dormi în curtea sanctuarului, asemenea preoţilor de serviciu, dar nu în sanctuarul propriu-zis.
-
AutorMesaje
- Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.
Comentarii recente în articole