decembrie, 2017
D L Ma Mi J V S
« Oct    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Familia

Statistici forum

Utilizatori înregistrați
48
Forumuri
25
Subiecte
62
Răspunsuri
588
Etichete subiect
6

Categorii

Arhive

Home/Forumuri/FORUMS/EMMAUS/Daniel & Apocalipsa în Adventism/Timpul şi caracterul celor şapte plăgi

ACASĂ Forumuri FORUMS EMMAUS Daniel & Apocalipsa în Adventism Timpul şi caracterul celor şapte plăgi

Vizualizare 1 articol (din 1 în total)
  • Autor
    Mesaje
  • Florin Lăiu
    Keymaster
    Post count: 164
    #253 |

    « Comentariul [de la http://apocalipsa.intercer.net/article.php?id=40 ] se referă la cele 7 potire ale mîniei lui Dumnezeu. Ni se spune că ele reprezintă mînia lui Dumnezeu neamestecată cu milă. Și aceasta este învățat. Dar termenii din biblia Cornilescu sînt cauza confuziei, căci el nu traduce corect termenii originali (și din păcate în mai multe puncte vitale, cum ar fi îndreptățirea prin credință). În originalul grec, cele 7 potire sînt vărsate înainte de închiderea harului, pentrucă termenul este : „cele 7 potire pline de furia lui Dumnezeu” 15 cu 7. Dar termenul pentru închiderea harului este pe larg prezentat în Ap. 14. 10 : „vinul furiei lui Dumnezeu, turnat neamestecat în potirul indignării Lui”. Acest termen nu se găsește decît în cap. 16 cu 19 : „potirul vinului furiei indignării Lui”. Deci, harul se termină numai după vărsarea celui de al 7lea potir. Aceasta este în armonie cu EGW, care spune că lumea întreagă la sfîrșit este simbolizată prin Babilon. Isus a spus lui Nicodim, „tu ești învățătorul lui Israel, și nu cunoști aceste lucruri?” Semnele timpurilor sînt foarte importante pentru poporul lui Dumnezeu; și a ști în ce timpuri trăim. Petrolul începe să sece, și popoarele asiatice devin din ce în ce mai preponderente în lumea așanumită creștină (Japonia nu este numită „Țara soarelui răsare”?) Pare clar că sîntem în timpul celui de al 6lea potir. »

    Nu ştiu de ce nu aţi putut comenta la apocalipsa.intercer.net. Vă recomand să folosiţi forumul meu aici, până voi avea un sait special pentru profeţii.

    Expresia din Ap 14:10 (ἐκ τοῦ οἴνου τοῦ θυμοῦ τοῦ θεοῦ τοῦ κεκερασμένου ἀκράτου ἐν τῷ ποτηρίῳ τῆς ὀργῆς αὐτοῦ) înseamnă literal: „din vinul mâniei lui Dumnezeu, amestecat neamestecat în potirul furiei Lui”.

    În antichitate, vinul se dilua cu apă. Numai beţivanii îl beau neamestecat. De aceea, în loc de a turna vin se spune „a amesteca vin”. În acest caz însă se precizează că este vorba de vin care a fost κεκερασμένος (diluat) ἀκράτος (nediluat, pur). Exprimarea este paradoxală şi se pare că provine din Ps 75:9, unde în greacă (vezi LXX Ps 74:9) se folosesc ambele cuvinte cu sens contrar: „amestecătură” şi „nediluat”. Indiferent care ar fi intenţia cu această exprimare paradoxală şi evident poetică, din context reiese că este vorba de ultima pedeapsă pentru generaţia care a respins ultima avertizare. Dacă nu aceasta este o pedepasă „nediluată”, adică „tare”, atunci care va fi aceea?
    Nu cred că trebuie să vă grăbiţi cu privire la traducerea lui Cornilescu referitoare la îndreptăţire şi altele. Faceţi o traducere mai bună, dacă aveţi pregătirea necesară, apoi supuneţi-o unei societăţi biblice, sau altor specialişti în domeniu. Este adevărat că D. Cornilescu aare unele probleme de traducere, dar această obiecţie poate fi adusă oricărei traduceri. Cine nu greşeşte într-un loc, va greşi în altul, şi tot va greşi. Când eram începător în domeniul limbilor biblice, găseam mai multe greşeli.

    Nu am înţeles de ce susţineţi că plăgile acestea menţionate în Ap 15:7 ar fi vărsate înainte de închiderea harului. Caracterul pur, „neamestecat”, al tuturor acestor pedepse finale este nu numai anunţat în Ap 14:10, ci şi realizat începând cu Ap 16:2. Prima plagă vine deja peste toţi închinătorii fiarei şi are efect până târziu (16:11).
    Cât priveşte EGW la care faceţi trimitere, este cât se poate de clar şi cunoscut că ea a susţinut succesiunea tuturor celor şapte plăgi DUPĂ închiderea timpului de probă (de har).

    „These plagues are not universal, or the inhabitants of the earth would be wholly cut off. Yet they will be the most awful scourges that have ever been known to mortals. All the judgments upon men, prior to the close of probation, have been mingled with mercy. The pleading blood of Christ has shielded the sinner from receiving the full measure of his guilt; but in the final Judgment, wrath is poured out unmixed with mercy.” http://text.egwwritings.org/publication.php?pubtype=Book&bookCode=GC88&lang=en&collection=2&section=all&pagenumber=629&QUERY=plagues+probation&resultId=1

Vizualizare 1 articol (din 1 în total)

Trebuie să fii autentificat pentru a răspunde la acest subiect.